Categories: Afaceri

Care sunt principalele tipuri de variatoare utilizate la imbunatatirea performantelor sistemului de transmisie al motocicletelor moderne?

In cazul motocicletelor moderne, un variator este o componenta primordiala a sistemului de transmisie. Din punct de vedere mecanic, un variator este definit ca fiind acel mecanism sau dispoizitiv de schimbare cu variatie continua, care faciliteaza transmiterea miscarii de la un arbore motor la arborele principal al unei masini sau al unei motociclete.

In ceea ce priveste sistemul de transmisie cel mai frecvent utilizata in cazul motocicletelor moderne, aceasta se poate realiza pe curea, pe lant sau pe cadran.

De regula, noile tipuri de transmisii se realizeaza prin frictiune, adica sunt, practic niste transmisii mecanice la care miscarea de rotatie si momentul de torsiune se transmit, de la elementul conducator la cel transmis. In acest sens, variatoarele au functia de a realiza, la elementul condus, o turatie variabila continua, intre anumite limite.

Iata, deci, care sunt, principalele tipuri standard de variatoare folosite cu regularitate de catre marii producatori de vehicule pe doua roti:

Variatoarele mecanice de turatie

Variatoarele mecanice de turatie realizeaza transmiterea miscarii si a sarcinii prin frecare, cu modificarea continua a turatiei si a momentului de torsiune la elementul de iesire, intre anumite limite. Caracteristicile principale ale variatoarelor sunt:

  • puterea de intrare
  • turatia de intrare
  • turatia de iesire
  • gama de reglare
  • randamentul

Variatoarele frontale

Un al doilea tip de variatoare utilizate in industria auto-moto sunt cele fontale. Acestea au elemente cu raza reglabila de forma unor discuri, iar suprafata activa este situata pe portiunea superioara a acestora. Se pot executa fie cu contact direct, denumit variator frontal mono, sau cu elemente intermediare, denumit variator frontal duo. Mai sunt cunoscute si variatoarele frontale cu rola intermediara cilindrica, variatorul frontal cu bile, dar si cel cu role biconice.

Variator turatie cu fulie

In cazul motocicletelor de data recenta, constructorii apeleaza, in vederea intregirii sistemului de transmisie, la tipurile de variator turatie cu fulie. Acestea alcatuiesc, practic, un sistem modular compus din doua fulii cu o curea integrate intr-o carcasa simetrica. Fata de tipurile clasice, un variator turatie cu fulie ofera posibilitatea asamblarii modulare a unei game largi de elemente de antrenare, denumite fulii, care pot merge pana la o unitate de transmisie compacta, pregatita pentru conectare la motor electric.

Controlul de reglare a vitezei si a angrenajului se realizeaza, de regula, cu ajutorul unei roti de mana de tip clasic. Pe partea de iesire, fiecare unitate de asamblare poate fi echipata, in mod standard, cu arbori de intrare si iesire si cu doi rulmenti, care intregesc designul flansei. Flansa permite conectarea elementelor de iesire in conexiune cu transmisii pe lant sau pe curea.

Carcasa unui variator turatii mecanice cu fulii este prevazut cu o serie de conexiuni IEC atat pe partea motorului, cat si pe partea de iesire, ca standard.

Unimotors este dealer autorizat in Romania a marcilor de motociclete Yamaha, Suzuki, KTM, Aprilia, Piaggio, Ducati, ce comercializeaza o gama completa de variatoare standard. Setul cuprinde si rolele, semifuliile, dar si cureaua, in cazul motocicletelor prevazute cu sistem de transmisie pe curea, compatibile cu motoarele de tip Minarelli.

In acelasi timp, Unimotors ofera, ca piese de schimb, variator pentru motociclete racing sau tuning, astfel incat sa asigure inlocuirea rapida si eficienta a componentelor tuturor modelelor de motociclete disponibile pe piata autohtona.


Afacerile cu piese moto vor avea mereu succes!

Informatii oferite de Unimotors.ro

Nikolas

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

12 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

15 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

24 de ore ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago