Categories: AfaceriEvenimentExclusiv

Câți bani câștigă comercianții de mașini din România | Capitala24

După ani buni în care afacerile cu maşini noi din România au înregistrat declin după declin cifrele de afaceri şi profiturile au reînceput să crească. Vizibilă încă din 2014, revenirea pieţei auto româneşti nu se mai observă doar în volumul de maşini vândute ci şi în bilanţurile financiare. Există, desigur, şi excepţii.

În timp ce majoritatea importatorilor, reprezentanţelor şi dealerilor preferă să prezinte presei şi publicului larg doar cifrele aferente vânzărilor, bilanţurile financiare rămân, de cele mai multe ori, un subiect tabu. Asta în ciuda faptului că reflectă cel mai bine evoluţia unei companii. O privire atentă asupra valorilor aferente cifrelor de afaceri din 2017 relevă însă că toate companiile din Top 10 au avut o evoluţie pozitivă, în timp ce profiturile au crescut şi ele în majoritatea cazurilor.

Cifre de afaceri tot mai mari

Cifrele aferente anului 2017, raportate de importatorii şi comercianţii de maşini la Ministerul Finanţelor Publice (MFP), arată că anul trecut afacerile au mers mult mai bine decât în cel anterior. Cei mai puternici zece importatori au realizat afaceri cumulate de 13,6 miliarde de lei, în creştere cu aproape 14% faţă de 2016. În Top 10 liderul a rămas Renault Commercial Roumanie, companie care are în subordine mărcile Dacia, Nissan şi Renault. Divizie a grupului Renault România, aceasta a realizat anul trecut afaceri în valoare de 3,06 miliarde de lei, în creştere de la 2,55 miliarde în anul anterior.

Pe locul secund în clasament se află Porsche România, divizie a Porsche Holding GmbH cu sediul în Salzburg, care gestionează la noi soarta mărcilor Audi, Seat, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, şi Das WeltAuto (maşini de ocazie). Aceasta a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 2,91 miliarde de lei, în creştere de la 2,46 miliarde în anul anterior. Locul al treilea este ocupat de reprezentanţa Mercedes-Benz, care a anunţat o creştere a afacerilor cu 5,61% până la 2,07 miliarde de lei. De altfel toate celelalte companii din Top 10 au raportat majorări ale cifrelor de afaceri. Din clasamentul alăturat lipsesc, din nefericire, două companii importante. Compania Naţională de Vânzări a Ford îşi include bilanţul în cel al firmei-mamă, Ford România, şi, prin urmare, nu este posibilă o analiză exactă a veniturilor din vânzări, iar Opel Southeast Europe LLC nu este înregistrată în România şi nu este obligată să îşi publice rezultatul financiar.

 

Profituri importante

În Top 10 al importatorilor şi comercianţilor de autovehicule după profit, majorările sunt la ordinea zilei. Cu trei excepţii importante. Mercedes-Benz România a raportat o scădedre a profitului de la 51,46 milioane de lei la 29,94 milioane, în ciuda majorării vânzărilor şi a cifrei de afaceri. De asemenea, Premium Auto, importatorul mărcilor Jaguar şi Land Rover, a înregistrat un recul al profitului de la 24,87 milioane de lei în 2016 la 16,05 milioane în anul 2017. Tot o scădere a profitului se observă şi în cazul importatorului vehiculelor MAN, compania MHS Truck&Bus. Parte a grupului Automobile Bavaria, aceasta a înregistrat anul trecut un profit net de 10,45 milioane de lei, mult sub rezultatul de 24,73 milioane din 2016.

 

Cea mai profitabilă afacere cu maşini din România rămâne cea a importatorului Porsche România. Compania a raportat pentru 2017 un profit net de 107,49 milioane de lei, în creştere cu 2,23% faţă de anul anterior. Locul secund în clasamentul profiturilor este ocupat de Renault Commercial Roumanie cu 48,38 milioane de lei, mai puţin de jumătate din rezultatul liderului clasamentului profiturilor. O creştere impresionantă a profitului se observă în cazul BMW Vertriebs GmbH, reprezentanţa BMW şi Mini în România. Profitul acestei companii a crescut de la 4,49 milioane de lei în 2016 până la nu maimpuţin de 23,71 milioane de lei anul trecut. Și Țiriac Auto, companie aflată pe poziţia a 8-a în clasamentul profiturilor, a înregistrat o majorare importantă, de la 2,84 milioane în 2016 până la 10,34 milioane în 2017.

Având în vedere că în 2018 piaţa maşinilor noi din România creşte într-un ritm accelerat – 33,5% în primle şase luni – este de aşteptat ca şi bilanţurile aferente anului în curs să fie pozitive, însă acest lucru îl vom afla abia în vara anului viitor când companiile au obligaţia de a îşi trimite datele financiare către Ministerul Finanţelor Publice.

(Acest articol a fost publicat în numărul 30 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 30 iulie – 5 august 2018)

Capitala24

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

14 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

16 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago