Categories: AfaceriEvenimentExclusiv

O nouă linie de METROU în Bucureşti | Capitala24

Conform specialiştiilor din Ministerul Transporturilor, valoarea estimată a lucrărilor pentru linia de metoru 1 Mai-Otopeni este de circa 1,2 miliarde euro. „Se derulează o licitaţie cu precalificare, după aceea urmează etapa finală, unde sunt prezentate ofertele tehnice şi financiare. Cel mai probabil, anul viitor vom avea constructor pentru linia de metrou 1 Mai-Otopeni”, ne-au explicat specialiştii din cadrul MT. 

Luna trecută, conducerea Metrorex a transmis Sistemului Electronic de Achiziţii Publice -SICAP toate actele necesare pentru construirea liniei de metrou 1 Mai-Otopeni. Licitaţia ce urmează a fi urcată în SICAP implică construcţia staţiilor şi tunelurile, urmând ca pentru trenuri şi semnalizare să se facă o altă licitaţie. 

Metroul spre aeroport este finanţat şi de banca Japoniei, valoarea finanţării fiind de circa 320 milioane euro. Iniţial, oficialii UEFA au cerut construcţia liniei de metrou 1 Mai-Otopeni să fie finalizată în 2020, odată cu organizarea, în Bucureşti, a 4 meciuri  de la Campionatul European din 2020. În termeni realişti, proiectul de 1,2 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2024.

În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene, finanţarea proiectului „Magistrala M6. Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)” din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. În martie 2018, Comisia Europeana a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanţare transmisă.

În data de 14.03.2018, reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene şi ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene cu privire la solicitările de clarificare cerute de Comisia Europeană, în legătura cu acest proiect, care vizează, în principal, următoarele: – analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; – justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti; – analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei; – graficul de implementare a proiectului.

Capitala24

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

21 de ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

23 de ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago