Autoritatea centrală nu a accesat până acum fonduri europene pentru a construi nici măcar o autostradă care să lege Oltenia de restul ţării. Drumul expres Craiova – Piteşti se află şi el în chinurile facerii de mai bine de zece ani: lucrările nu au fost demarate nici până în ziua de astăzi.
Lucrurile se repară în schimb la nivelul autorităţilor locale din cele cinci judeţe ale Olteniei, care au reuşit să acceseze sute de milioane de euro de la Uniunea Europeană pe POR 2007-2013 şi se străduiesc să obţină finanţări şi pe POR 2014-2020.
Micul municipiu Băileşti, din judeţul Dolj, cunoscut drept „oraşul lui Nea Mărin, Amza Pellea”, a devansat Craiova în intenţia de a dota municipalitatea cu autobuze electrice, printr-un proiect cu finanţare europeană nerambursabilă.
Primăria Băileşti a accesat bani europeni pentru a introduce transportul public de călători, pentru a construi parcări cu plată şi pentru a reface reţeaua de drumuri.
Un municipiu din Dolj cu circa 17.000 de locuitori, cunoscut drept „oraşul lui Nea Mărin”, pentru că acolo a trăit marele actor Amza Pellea, s-a transformat în „aspirator de fonduri europene”.
Pe vechiul POR, cu un proiect cu valoare totală de 38,5 milioane de lei, Primăria Băileşti a modernizat o parte din străzile din municipiu. Fondurile europene accesate pe acel proiect au fost de 30,5 milioane de lei. O altă parte a drumurilor din Băileşti va fi reabilitată începând de anul viitor, tot cu fonduri europene, dar într-un alt proiect mai mare.
În alt proiect, Primăria Băileşti va achiziţiona autobuze electrice înaintea Craiovei. Pe noul POR 2014-2020, Primăria Băileşti a câştigat finanţarea pe un proiect integrat amplu pe un plan de mobilitate urbană durabilă, proiect ce totalizează aproape 10 milioane de euro (46 de milioane de lei). Pe Axa Prioritară 3, Obiectiv specific 3.2 „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane, bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, Băileştiul lui Nea Mărin a câştigat un proiect numit „Îmbunătăţirea mobilităţii urbane şi reducerea emisiilor de CO2 în municipiul Băileşti”.
„Suntem printre primele localităţi din ţară care demarăm un astfel de proiect cu finanţare europeană, proiect care este conceput pe un plan de mobilitate urbană durabilă. Conţine şapte proiecte integrate, printre care introducerea transportului ecologic în comun în Băileşti, prin achiziţionarea a cinci autobuze electrice, realizarea de parcări; centru intermodal, cu staţie de capăt tot intermodală; reabilitarea trotuarelor; pistă nonmotorizată; dotarea cu 100 de biciclete pentru închiriat; introducerea unui sistem de e-ticketing pentru parcări, maşini şi biciclete; proiectul cuprinde inclusiv modernizarea a 15,2 kilometri de străzi. Deja lucrurile sunt avansate pe acest proiect. Aşteptăm să semnăm contractul de finanţare”, a declarat pentru GdS şi PressHub primarul din Băileşti, Costel Pistriţu.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…