Aparent o piesa nesemnificativa ca pret, bieleta antiruliu este o piesa esentiala in sistemul de suspensie al masinii. Practic, alaturi de amortizoare, aceasta asigura o buna tinuta a masinii la drum, conferind pasagerilor siguranta si confort.
Cu un cost de cateva zeci de lei, bieleta antiruliu este de multe ori neglijata, atunci cand vine vorba de reviziile periodice ce impun schimbarea acesteia. Mai ales daca nu stii despre ce este vorba, este posibil sa ignori cu totul aceasta piesa, care se dovedeste insa deosebit de importanta, mai ales la drum lung.
Caci, bieleta antiruliu este cea care iti mentine echilibrul pe sosea, impiedicand masina ta sa se incline excesiv de mult si chiar sa se rastoarne. Dar, sa vedem asadar cateva elemente care fac din bieleta antiruliu o piesa atat de importanta in angrenajul masinii tale.
In primul rand, asa cum ii spune si numele, bieleta este in principiu o tija metalica. Legata prin intermediul unor articulatii mobile de capetele bratelor amortizoare acestea participa practic la echilibrarea masinii pe sosea. Dupa cum ii spune si numele, aceasta impiedica ruliul, adica inclinarea excesiva in momentul functionarii.
Defecte intalnite la bieleta antiruliu
Daca este sa ne referim la defectele unei bielete, cel mai des intalnit poate fi slabirea legaturilor de la articulatii sau chiar desprinderea totala a acestora. Despre rupere nu putem vorbi decat in situatii critice, precum accidente, socuri puternice sau din cauza unei uzuri excesive si a unui stil de condus agresiv.
Trebuie mentionat aici faptul ca bieleta, in principiu, este o bara metalica, ce asigura functionarea echilibrata a amortizoarelor. Legata de restul componentelor prin intermediul unor bucse cauciucate, aceasta nu poate fi verificata atat de usor, precum alte piese ale masinii.
Prin urmare, si defectiunile la nivelul bieletei nu sunt unele perfect vizibile. Cel mult, putem observa anumite defectiuni in functie de comportamentul masinii noastre pe sosea. Caci, o masina cu bieleta defecta va prezenta o inclinare excesiva, chiar fara prea mult efort.
Un prim test pe care il putem efectua este sa oprim masina si sa ne apasam cu toata puterea pe una dintre laterale. Daca vedem ca masina se inclina excesiv de mult, atunci e cazul sa facem o verificare a bieletei la mecanicul auto.
Acest lucru poate cauza neplaceri extrem de mari in trafic, dand senzatia ca masina se rastoarna la curbe. Iar neglijarea problemei se poate sfarsi cu iesiri in decor si cu accidente rutiere grave.
Concluzionand, putem spune ca bieleta antiruliu iti permite sa rulezi cu o viteza rezonabila, fara a avea teama ca te rastorni in orice moment.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…