De cinci ani incoace, Microsoft a dat peste cap versiunile si actualizarile de caracteristici Windows 10 si ale termenelor de asistenta. Ar fi timpul sa se puna capat nebuniei.
Microsoft s-a preocupat de Windows 10 de cand a lansat acest sistem de operare.
In cei cinci ani, compania din Redmond, WA, a modificat intervalele la care reimprospateaza Windows 10 – facand acest lucru, de fapt, de mai multe ori – a schimbat cat timp va acorda suport Windows 10, din nou de mai multe ori si a retrogradat unele versiuni ale sistemul de operare la statutul de clasa a doua.
Sfatul este sa se faca upgrade o data, si o singura data, in fiecare an.
Inainte de lansarea Windows 10 in iulie 2015, Microsoft a prezentat detaliile practice ale strategiei software, ca un serviciu pe care intentiona sa o implementeze cu noul sistem de operare.
Windows 10 urma sa fie actualizat de trei ori pe an pe un program metronomic, cu functii noi, functionalitati noi. O data la patru luni, cu alte cuvinte. Acea cadenta a durat exact o iteratie – primul upgrade post-lansare a aterizat la doar 19 zile din patru luni de la debut. Urmatorul upgrade nu a mai aparut timp de inca noua luni.
Dupa actualizarea unica din 2016, Microsoft a stabilit o noua lege, care dispune doua actualizari in fiecare an, la distanta de sase luni, mai mult sau mai putin. Schema respectiva a durat doi ani.
Sfatul este sa se ofere tuturor acelasi volum de sprijin
La fel ca intervalele de lansare, ciclurile de viata ale suportului au trecut, de asemenea, prin flux.
Inainte de lansare, asistenta urma sa dureze 12 luni, ceea ce retrospectiv pare acum o intindere periculos de scurta. (Amintiti-va, totusi, ca la momentul respectiv Microsoft prevedea trei actualizari anual.) Cu toate acestea, la lansare, Microsoft a crescut aceasta perioada la 18 luni pentru Windows 10 Home si Windows 10 Pro, 24 de luni pentru versiunile Enterprise si Education, bifurcand suportul pentru prima data. (Microsoft sustinea mult timp versiunile pentru Mac ale pachetului sau Office de jumatate decat cele din Windows, sustinand – ridicol – ca toate birourile Mac erau produse de larg consum si ca meritau 50% din suportul normal.
Au urmat mai multe inselaciuni – in special inca sase luni pentru versiunile Enterprise si Education – precum si amanari unice din cauza pandemiei coronavirusului, dar modelul si politica au fost stabilite: 18 luni pentru muncitori, 30 de luni pentru burghezie.
A fost intotdeauna clar ca Microsoft si-a valorificat capacitatea de a stabili suport pentru a promova unele SKU-uri (stock-keeping units) fata de altele.
Nu intamplator, cele pe care le promoveaza sunt licentele mai scumpe.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…