Categories: AfaceriEvenimentExclusiv

Puterea mondială care va cuceri toată lumea. E de neoprit – Capital |

În primul rând, este vorba de trecerea la vehiculele electrice. Din ce în ce mai multe mărci auto investesc puternic în vehicule electrice, unele angajându-se chiar să elimine complet mașinile cu combustibil fosil în viitorul apropiat. Bentley, Jaguar, Lotus, MINI și Volvo sunt printre ele. Chiar și Ferrari a lansat primul său vehicul hibrid, SF90 Stradale, potrivit Dmarge.

În al doilea rînd, asistăm la o ascensiune a Chinei pe piața auto. China a eclipsat de mult SUA ca cea mai mare națiune producătoare de automobile din lume. Mașinile chineze au purtat multă vreme ștampila (nu întotdeauna nemeritată) că sunt de calitate scăzută.

China a răsturnat clasamentele

Dar această concepție se schimbă rapid. În Australia, Suedia și Norvegia, vehiculele unor mărci chinezești precum MG3 și Polestar 2 au devenit unele dintre cele mai bine vândute vehicule. Paradigmele se ciocnesc și ele: China conduce în producția de vehicule electrice și a unui vehicul chinezesc, Wuling Hongguang Mini, depășind acum modelul Tesla 3, ca cel mai bine vândut EV.

Pe scurt, „amenințarea” din China este tot mai reală. Dar nu toate mărcile fac ceea ce trebuie, pentru a ține pasul cu China. Mai exact, mulți producători auto japonezi și americani, care obișnuiau să fie în top, au rămas în urmă.

Producătorii japonezi de automobile au devenit reticenți în a produce vehiculele electrice cu baterii (BEV-uri, adică mașinile complet electrice). Toyota, cea mai mare marcă de automobile din lume, este, probabil, principalul vinovat.

Deși a fost un pionier în ceea ce privește hibrizii ușori, cum ar fi Prius, Toyota a stagnat în ultimii ani, dublând tehnologiile ușoare hibrid și hidrogen când a devenit clar că hibrizii plug-in (PHEV) și BEV sunt calea viitorului.

Toyota a făcut lobby activ pe lângă Congresul SUA pentru a încetini adoptarea BEV, a scris New York Times, iar președintele companiei, Akio Toyoda, a definit EV-urile „supraestimate”.

Un domeniu-cheie în care Japonia și SUA sunt în urma Chinei este calitatea

Un domeniu-cheie în care producătorii auto japonezi și americani sunt în urma Chinei este calitatea. Mașinile americane au fost întotdeauna considerate dubioase în ceea ce privește calitatea, în timp ce Japonia, care a aplicat ”standardul de aur„ și-a pierdut treptat reputația.

Pe de altă parte, când vine vorba de calitatea mașinilor americane, versiunile chineze ale mașinilor cu design american care ies de pe liniile de producție sunt mai bine făcute decât omoloagele lor americane. „Mașinile Tesla Model 3 și Model Y sunt ambele construite în SUA și China, iar proprietarii din Europa au raportat că versiunile chinezești sunt mai bune. Am auzit că sunt necesare mai puține deplasări la atelierul de reparații,”, spune Tom Stacey, lector la Universitatea Anglia Ruskin din Anglia.

Ce trebuie să facă SUA și Japonia

Dacă vor să rămână în fruntea jocului, SUA și Japonia trebuie să îmbrățișeze electrificarea cu mai multă seriozitate, nu ca un moft ci ca viitorul automobilismului.

În al doilea rând, trebuie să se întoarcă la planșa de desen când vine vorba de controlul calității.

Sursa foto: Dreamstime

Capitala24

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

19 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

21 de ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago