De la forme si materiale, la stiluri grafice si cerinte de transport, un design de ambalaj este un termen foarte larg, insa are un impact semnificativ asupra afacerii tale. Imagineaza-ti urmatoarea situatie: te plimbi prin zona pietonala si incerci sa alegi o cutie de bomboane de ciocolata, cadou de ziua mamei tale. Exista zeci de optiuni – cutii rotunde, ambalaje mici si multe alte modele, si toate soptesc ”cumpara-ma”. In aceasta situatie, vei verifica ingredientele fiecarei ciocolate din fiecare cutie gasita? Vei compara numarul de calorii afisati pe cutie? Probabil ca nu. Cu siguranta, vei cumpara ceva care arata atractiv. Pur si simplu. Doar o cutie de bomboane care arata frumos, iti va aduce zambetul pe buze.
Fie ca este vorba de ambalaje pentru alimente McDonald’s, ambalaje pentru produse Apple, sau ambalaje pentru plicuri de ceai, ambalajele pot fi gasite oriunde si sunt folosite in fiecare zi. Designul de ambalaj cuprinde o gama incredibil de larga de produse (si posibilitatile asociate acestora) si solutiile de ambalare corespunzatoare, care au fost special dezvoltate pentru a raspunde nevoilor fiecarui produs. Desi aceasta este o modalitate de a intelege ce este un design de ambalaj, este, de asemenea, important sa intelegi si alte dimensiuni care il descriu si il definesc. Exista trei perspective importante de care trebuie sa fii constient: design grafic si design de ambalaj, producatori de produse si ambalaje, marketing si design de ambalaj.
Fiecare dintre ele defineste designul de ambalaj intr-un mod diferit. Intelegerea acestor perspective diferite te va ajuta, de asemenea, sa iei decizii informate cu privire la solutiile tale de ambalare.
Din punctul de vedere al unui designer grafic, designul de ambalaj inseamna identitatea vizuala a unui anumit brand. Ambalajul nu este doar responsabil de atragerea atentiei clientilor, ci si de furnizarea de informatii despre produse si pentru consolidarea branding-ului unei companii. Responsabilitatea designerului grafic este sa gaseasca echilibrul perfect care leaga sentimentul unei marci si ambalajul insotitor.
A doua dimensiune este perspectiva producatorului. Fiecare design de ambalaj intampina limite in productie. Desigur, s-ar putea sa doresti o cutie care sa cante melodia principala din filmul Titanic atunci cand o deschizi, dar practic, poate producatorul sa faca acest lucru? Si mai important, acest ambalaj elegant iti va proteja produsul? Productia include toate aspectele tehnice ale ambalajului, cum ar fi materialul, detalii de executie, durabilitate, greutate etc.
A treia tema a designului de ambalaj este marketingul si modul in care acesta iti defineste designul de ambalaj. Designul de ambalaj este combinatia de forma, structura, materiale, culoare, imagini, tipografie si informatii obligatorii cu elemente de design suplimentare, pentru a face un produs potrivit pentru marketing. Trezirea emotiilor este cruciala, iar ambalajul este un mediu natural pentru captarea emotionala a clientilor. Un stil intrigant, o forma sau un alt detaliu inteligent creste sansele ca brandul tau sa fie amintit, deoarece totul te face sa iesi in evidenta din multime.
Daca ai nevoie de un ambalaj bine conceput pentru produsul tau, nu ezita sa ne contactezi pe https://armeanu.ro.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…