Categories: Uncategorized

Cum se creeaza o strategie de brand?

In sectorul de marketing apare adesea termenul „brand”: brand lider, non-brand, brand personal etc. Cu toate acestea, semnificatia sa este mai confuza din punct de vedere comercial: ceea ce implica, nevoia de a recruta sau nu un expert, costul branding-ului sau o strategie de branding.

Ce este un brand?

Marca, o componenta cheie a identitatii unei organizatii, desemneaza un nume sau un tip de produs fabricat de o anumita companie. Acesta din urma are un semn care permite consumatorului sa-l distinga si sa-l asocieze cu firma.

Ce este o strategie de brand?

Promovarea marcii tale este o parte esentiala a dezvoltarii afacerii tale. O strategie de brand iti permite sa dai companiei tale o voce si o identitate, sa asociezi valori cu aceasta, dar si sa cresti gradul de constientizare a consumatorilor. Cu atat de multe resurse, instrumente si platforme disponibile astazi, dezvoltarea unei strategii de marca poate fi mai putin solicitanta sau mai costisitoare decat se astepta.

Mai simplu spus, o strategie de brand prin definitie, cunoscuta si ca strategie de dezvoltare a marcii, este un plan pe termen lung pentru atingerea unei serii de obiective pe termen lung care au ca rezultat identificarea si preferarea marcii tale de catre consumatori. O strategie de brand de succes cuprinde misiunea marcii, promisiunile facute clientilor sai si modul in care acestea sunt comunicate.

Adesea, inteleasa gresit, o strategie de brand nu este identitatea vizuala, adica suma logo-ului, a schemei de culori sau a site-ului tau web, desi aceste elemente creative fac parte integranta din brandingul tau. O strategie de brand se invarte in jurul tuturor elementelor intangibile care, de-a lungul timpului, contribuie la constientizarea marcii.

Care sunt diferitele strategii de branding?

Iata cele 4 strategii diferite de branding:

  • Branding de produs: compania identifica unul sau mai multe produse individuale cu propria marca, strategie, promisiune si pozitionare pe piata. Fiecare produs nou pe care compania il produce devine astfel un brand distinct.
  • Strategie de marca dupa gama: compania reuneste o gama de produse sau servicii care se incadreaza in aceeasi arie de expertiza, sub aceeasi marca unica cu propria strategie de marca, promisiune si pozitionare, ramanand in acelasi timp legata de strategia si pozitionarea generala a marcii principale.
  • Strategia de brand-umbrela: compania marcheaza o multitudine de produse sau servicii, linii sau game de produse sau servicii, sub un singur brand.
  • Strategia de legare a marcii: compania intareste valoarea de marca a unei game de produse sau servicii prin punerea acesteia sub un brand-mama, ceea ce face posibil sa profite de valoarea, promisiunea si pozitionarea marcii principale. Brandurile de legaturi beneficiaza in esenta de ce este mai bun din ambele lumi, fiind suficient de independente pentru a avea propria strategie de brand, pozitionare si promisiune, beneficiind in acelasi timp de asocierea si sustinerea marcii primare.

Vrei sa beneficiezi de cea mai buna strategie de branding? Contacteaza-ne acum pe www.armeanu.ro!

RandiV

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

15 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

17 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago