Pentru ca un brand sa se dezvolte si sa aiba succes, este necesar sa iei in considerare cu atentie conceptul, ideile si sarcinile principale. Trebuie sa se defineasca publicul tinta, modalitati de interactiune cu clientii, metode de rezolvare a dificultatilor si oferte unice. Acest lucru va ajuta la elaborarea unei strategii de branding si dezvoltare a marcii. O strategie de branding este un program cuprinzator care iti permite sa vezi holistic dezvoltarea companiei, pozitionarea marcii pe piata si promovarea acesteia. O strategie de dezvoltare a marcii include elaborarea unei idei, a unui concept, definirea unui public tinta si gasirea modalitatilor de a interactiona cu acesta, precum si multi alti factori care permit unei companii sa ocupe un loc pe piata si sa creasca gradul de constientizare.
Dezvoltarea unei strategii de branding incepe cu formarea ideologiei si a valorilor si se termina cu cifre si cercetari specifice. Se studiaza comportamentul utilizatorilor, se determina potentialul public tinta, se determina indicatorii de performanta si se evalueaza rezultatul. Aceasta este o gama larga de masuri care iti permit sa elaborezi un plan clar de actiune. In acest caz, compania va putea obtine rezultatul dorit, va creste profiturile, va creste loialitatea clientilor si va extinde influenta pietei.
O strategie de branding consta din mai multe etape care indeplinesc anumite sarcini. Principalele componente ale strategiei de branding sunt:
Concept. Ajuta la intelegerea ideilor principale ale companiei si la determinarea nevoilor clientului, precum si a metodelor de rezolvare a nevoilor. De asemenea, creeaza unicitate si individualitate, pentru ca o companie sa iasa in evidenta printre altele si sa castige popularitate.
Publicul tinta. Segmentarea corecta a audientei, definirea parametrilor potentialilor clienti si identificarea dorintelor acestora, vor ajuta compania sa imbunatateasca relatiile cu cumparatorul. Acesta este un instrument puternic care permite construirea unei strategii puternice si eficiente de dezvoltare a marcii.
Propunere unica de vanzare. Acest proces face posibila iesirea in evidenta fata de concurenti si cooperarea profitabila cu clientii. Astfel, produsul devine indispensabil si la cerere.
Posibilitati de comunicare de formare a marcii. Prin determinarea canalelor de comunicare cu publicul si alegand cel mai de succes stil de interactiune, poti creste loialitatea, poti creste influenta si recunoasterea companiei. Aceasta este o strategie de brand care include dezvoltarea unei identitati corporative, logo, nume, site web si alte mijloace de comunicare cu publicul tinta.
Definitia valorilor. O combinatie de identificare a beneficiilor emotionale si rationale va ajuta la stabilirea unei relatii bune cu clientul. Poti deveni valoros pentru publicul tau.
Implementarea. O etapa importanta in formarea unui brand, care permite determinarea instrumentelor pentru implementarea sarcinilor. Cu alte cuvinte, este selectat un complex, care face posibil ca totul sa fie pus in practica.
Controlul performantei. Face posibila urmarirea rezultatelor pozitionarii marcii, sunt dezvoltate instrumente de masurare a indicatorilor de performanta.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…