Categories: Uncategorized

Cand este nevoie de pilotii de indesare?

In majoritatea cazurilor, pilotii se fac atunci cand o structura trebuie construita intr-un loc pe care pamantul nu il poate sustine.

Acesti piloti de indesare sunt un fel de fundatie. Fundatiile pot fi putin adanci cand terenul este bun si/sau sarcinile sunt distribuite. Dar pilotii de indesare sunt folositi atunci cand terenul bun este adanc si sarcinile sunt concentrate.

De ce trebuie sa cheltuiesti timp si bani pe ceva ce nu poate fi vazut si despre care aproape nimeni nu este constient?

Cazurile sunt asadar foarte variate si solutiile (sau tipurile de piloti) extrem de diferite in functie de cazurile luate in considerare.

Pilotii sunt folositi pentru a transfera temporar sarcinile la sol. In prezent exista o multitudine de tehnici de constructie mecanizata si multe tipuri de piloti. In esenta, distinctia de la un tip la altul se refera la materialul utilizat, procesul si instrumentele de executie, control sau garantie.

De obicei pilotii sunt clasificati in functie de doua tehnici de baza: pereti mulati si piloti forati. Aceste doua categorii sunt ele insele subiectul multor subcategorii. Pe langa aceste doua clase de piloti, se face in mod traditional o distinctie intre micropiloti pentru diametre foarte mici (<300 mm) si cativa piloti speciali.

Pilotii de indesare folosesc echipamente speciale pentru a realiza orificiul in care va fi turnat in final betonul, care poate fi sau nu armat in functie de caz. Forarea se poate face in diferite moduri, in functie de cat de bun sau rau este terenul. Aceasta variaza de la foraj uscat, in teren (in general in afara panzei freatice) care se tine singur, pana la foraj, la noroi sau chiar la foraj care este protejat de alunecari de teren. Forajul propriu-zis se poate face cu diferite unelte (burghii, melci, galeti etc) in functie de natura solului intalnit, aluviuni, argila sau roca. Aceste foraje pot fi, in unele cazuri, largite la baza lor, astfel incat sa se imbunatateasca capacitatea portanta a pilotilor.

Spre deosebire de peretii mulati, pilotii de indesare necesita gaurire inainte de constructia pilotilor. Pentru pilotii forati, aceasta foraj se realizeaza prin intermediul unui tub al carui rol este de a taia terenul si de a asigura tinerea gaurii de foraj. Exista asadar o extractie a terenului in loc.

Intr-o a doua etapa, pilotii finali sunt realizati in foraj: se coboara o cusca de armatura si se trimite betonul, eventual printr-un tub de scufundare daca este prezenta apa.

Mai multe informatii gasesti pe website-ul nostru!

RandiV

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

15 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

17 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago