De la picturile din pestera Lascaux la webdesign-ul unui site web, care sunt evolutiile designului grafic si care este rolul unui designer grafic?
Designul grafic, numit si creatie grafica este o disciplina care vizeaza dezvoltarea unui obiect de comunicare pentru a promova, instrui sau informa (obiectul creat poate fi legat si de cultura) .
Designul grafic consta in crearea, alegerea si utilizarea elementelor grafice, cum ar fi:
Designul grafic poate fi definit ca procesarea formala a informatiilor si cunostintelor. Designerul grafic este atunci un mediator care actioneaza in conditiile de receptie si insusire a informatiilor si cunostintelor pe care le modeleaza.
Putina istorie,
Elementele fondatoare ale designului grafic si prin extensie cele ale comunicarii vizuale si-au luat nastere in pesterile Lascaux (intre 18.000 si 15.000 de ani i.Hr.), picturile rupestre marcheaza astfel originea designului grafic.
Mai tarziu va veni nasterea scrisului in Mesopotamia (in jurul anului 3500 i.Hr.). Designul grafic va urma apoi evolutia umana, cea a scrisului si, in final, cea a distributiei masive a imaginilor.
O schimbare importanta are loc in secolul al XIX-lea cand apare o distinctie intre artele plastice si artele aplicate.
Odata cu industrializarea si aparitia societatii de consum, au aparut noi formate media si a aparut publicitatea din 1945.
Designul grafic a sarit apoi pe val si a devenit mai profesionist pentru a imbunatati si exploata aceste noi instrumente de comunicare.
Designerul grafic devine apoi profesionist, formalizeaza si clarifica un mesaj de comunicare politica sau publicitara si apoi il aseaza grafic. Alianta Grafica Internationala a fost fondata la Basel in 1950.
Grafica, designul, videoclipurile si benzile desenate devin populare, iar unii designeri grafici sunt recunoscuti ca artisti. Termenii „grafica” si „design grafic” sunt inventii ale secolului XX, termenul „design grafic” sau creatie grafica este, de asemenea, din ce in ce mai raspandit.
Analiza cererii clientului se realizeaza in cadrul unui brief creativ, cel mai adesea urmat de o restituire care serveste ca caiet de sarcini.
Odata definite ideea si directia, graficianul o exprima intr-o imagine estetica pentru a transmite cu relevanta mesajul formulat de client.
Accentul este pus pe dezvoltarea conceptului. Intr-o agentie de comunicare, aceasta faza se desfasoara sub responsabilitatea unui director artistic.
Rolul designerului grafic poate include alegerea hartiei, culorilor si cuvintelor. Odata ce imaginea a fost dezvoltata, aceasta poate fi utilizata pe medii de comunicare precum postere.
Daca ai nevoie de aceste servicii, te invitam sa ne contactezi la numarul de telefon afisat pe https://armeanu.ro!
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…