Vehiculele cu patru roti nu sunt mai sigure decat cele cu doua roti. Cel putin asta reiese dintr-un studiu realizat de Universitatea John Hopkins care a demonstrat ca mai mult de 50% dintre victimele accidentelor cu ATV-ul nu supravietuiesc ranilor provocate, comparativ cu motociclistii care traiesc aceeasi experienta neplacuta.
Daca mergem pe firul datelor statistice, acelasi studiu mai precizeaza ca 55% dintre accidentatii cu ATV-ul ajung la terapie intensiva, in timp ce procentul motociclistilor care “viziteaza” aceasta unitate spitaliceasca este de 42%. Mai mult, calitatea pieselor ATV s-a imbunatatit simtitor, de la o simpla planetara si pana la pivotii ATV.
Cercetatorii au precizat ca nu cunosc motivele pentru care accidentele cu ATV-ul sunt mai periculoase decat cele petrecute cu motocicleta. Statisticile au demonstrat ca 60% dintre motociclisti implicati in evenimente de acest gen purtau echipament de protectie, in timp ce procentul se injumatateste in cazul atvistilor. Dar, cu toate acestea, chiar daca si acestia din urma ar fi purtat casti, numarul victimelor ar fi fost la fel de mare, precizeaza realizatorii studiului.
Daca ar fi sa analizezi datele studiilor effectuate, dar si faptul ca producatorii de ATV-uri au creat modele noi, mult mai performante, dar si mai stabile, este lesne de inteles de ce te-ai simti mult mai in siguranta atunci cand te afli pe un ATV, chiar daca adrenalina nu este la un nivel atat de ridicat. Cu toate acestea, ai posibilitatea si bucuria de a te afla in mijlocul naturii si de a admira peisajele direct de la sursa.
Motociclistii cu experienta vor simti initial un anumit disconfort la conducerea unui scuter – parghia frana spate, situat in partea stanga a ghidonului in locul unei parghii de eliberare a ambreiajului de motocicleta, poate fi putin dificil sa te obisnuiesti. Iar lipsa unui suport-rezervor de benzina intre picioare, masa mica a scuterului, geometria non-motocicleta a aterizarii pilotului ne fac, de asemenea, sa ne raportam la experienta de conducere a motocicletei. Nu ezitati sa comandati planetara ATV chiar si online, atunci cand este cazul!
Procesul simplu de pornire si oprire a motorului contine si anumite subtilitati: pentru a porni motorul scuterului, trebuie mai intai sa apăsați una dintre parghiile de frana si sa indepartati opritorul lateral (la unele modele). Fara aceasta, motorul scuterului nu va porni!
Pentru ca dispozitivul sa stea ferm pe sol, are opritor lateral si suport central. La oprire, scuterul sta de obicei in parcare, in timp ce standul este necesar pentru reparatii si intretinere.
Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…
Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…
București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…
Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…
În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…
Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…