Categories: Uncategorized

Cum te ajuta designul ambalajului sa iesi in evidenta?

Toata lumea prefera sa cumpere produse ale caror ambalaje sunt de calitate si bine concepute. Intre un ambalaj urat, cu o culoare terna, cu o eticheta facuta in culori sterse si un ambalaj stralucitor cu informatii care atrag atentia imediat, clientii vor fi atrasi de cel din urma. Bref, ambalaje de buna calitate si inteligent concepute pot creste vanzarile pentru marca ta.

Elementul vizual este decisiv – intr-un rastimp de mai putin de 3 secunde, timp mediu in care potentialul client analizeaza un ambalaj, el se hotaraste daca va cumpara produsul sau va alege un altul.

Cum este vorba doar despre cateva secunde determinante pentru vanzare, producatorii sunt foarte interesati sa afle care elemente ale unui design de ambalaj sau caracteristici pot influenta in mod pozitiv sau negativ achizitia.

Sa vedem impreuna care sunt elementele cheie de design, branding, dar si ce elemente speciale ar trebui intotdeauna sa fie luate in considerare pentru ca un produs sa iasa in evidenta si sa fie preferat de catre publicul tau tinta.

Cum se recunoaste un design bun al ambalajului?

Sa aruncam o privire asupra diferitelor elemente care sunt esentiale pentru succesul in alegerea produsului si impactul acestora asupra afacerii tale.

  • Ambalajul transmite un mesaj clar

Ambalajul inseamna mai mult decat protejarea continutului, pentru ca el este mesagerul care transmite primele informatii privind calitatea marcii. Aceasta este a doua misiune de baza a oricarui ambalaj. Pentru cumparator, un ambalaj eficient din punct de vedere al marketingului este cel care este capabil sa ii dea potentialului client informatiile-cheie despre produsul in sine.

In momentul in care se proiecteaza ambalajele, cele mai importante informatii pe care trebuie sa le obtina potentialul cumparator privesc descrierea produsului, informatiile nutritionale ale continutului, dar si care ar fi motivele suplimentare pentru care sa-l cumpere. Intotdeauna trebuie sa se aiba in vedere faptul ca este posibil ca unilor dintre consumatori sa le fie inca necunoscut produsul tau. Asadar cum trebuie sa fie prezentate informatiile care trebuie sa le parvina in 3 secunde sau chiar mai putin cumparatorilor? In primul rand scrisul trebuie sa fie obligatoriu vizibil si usor de citit.

In afara de textul usor lizibil, mai exista si alte elemente care ar fi indicat sa fie incluse in designul ambalajului produselor tale, dupa cum ar fi:

  • Diversitatea. In cazul in care produsul tau este disponibil in mai multe varietati, cumparatorul ar trebui sa isi cunoasca optiunile si acestea sa fie usor de diferentiat prin ilustratii, text sau /si culoare.

Daca produsele sunt de nisa, se pot adauga informatii suplimentare despre factorii nutritionali sau daca sunt destinate unui tip de dieta anume: dieta paleo, alimentatie vegana, dieta ketogenica, produs sarac in grasimi, produs fara gluten, produs fara sare, bio, etc.

  • Prezenta sau absenta unor ingrediente caracteristice: cu sau fara zahar adaugat, fara aditivi, din cereale integrale, fara gluten, samd.
  • Prezenta ingredientelor cu risc alergen: fara /poate contine urme de nuci, fara gluten, hipoalergen, etc.
  • Mentiuni nutritionale si de sanatate suplimentare sau precizarea originii produsului, informatii reglemenate prin lege, etc.
  • Informatii privind impactul asupra mediului. De exemplu, daca ambalajul este reciclabil sau compostabil.
  • Rezervarea unui spatiu suplimentar pentru potentialele cerinte speciale ale distribuitorului sau ale vanzatorului.

Studiile au aratat ca peste 72% dintre oameni spun ca designul ambalajului unui produs influenteaza adesea decisiv hotararea de cumparare. Aceasta cifra ajunge si la 81% in momentul in care achizitia este facuta pentru a fi oferita cadou.

Daca te gandesti sa iti faci fara ajutor exterior proiectarea ambalajului sau te hotarasti sa apelezi la cunostintele si experienta pe care o are un designer de ambalaje, informatiile care trebuie transmise trebuie sa existe si sa fie clare. Aceasta este o conditie esentiala pentru a atrage o clientela noua si pentru a-ti mari cota de piata. Un designer de ambalaje are abilitatile necesare pentru putea crea ambalaje bine gandite, cu mesaj clar.

Ce trebuie sa mai transmita ambalajul produsului tau?

Ambalajul in care este propus pietei produsul tau trebuie sa mai transmita marca ta, cu toate elementele incluse in design: culori, grafica, limbaj in concordanta cu linia de branding.

Vezi toate informatiile necesare pe https://armeanu.ro.

RandiV

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

16 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

18 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

o zi ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago