Categories: Social

Organziarea de evenimente, industria scăpată de sub control, cu sute de mii de nunți și botezuri făcute la ”mica înțelegere”, pe riscul clienților. ANAf intră pe fir

Sălile pentru evenimente (nunți, botezuri, etc) s-au înmulțit ca ciupercile după ploaie, multe din ele fiind, însă, ”otrăvitoare”, atît perntru bugetul statului cât și pentru clienți. Le găsim atât în comune, cât și în marile orașe, fiind afaceri bănoase, dat fiind că majoritatea bat palma cu clienții ”la mica înțelegere”.

Regulile nescrise ale pieței sunt cunoscute: patronii sălilor de evenimente le oferă clienților prețuri ”mai mici” cu condiția să facă facturi ”din pix”, adică doar un sfert din prețul plătit cu riscurile aferente suportate de participanți.

Evaziunea, de ordinul zecilor de milioane de euro

Raportându-ne doar la nunți, fără botezuri sau alte evenimente, cum ar fi cele corporate, piața din România a ajuns la 150.000 de astfel de evenimente organizate în locații dedicate, față de 120.000 în 2022.

Specialiștii din branșă spun că ”locația” este cea mai costisitoare pentru clienți, pentru că de obicei ”contractul” include meniul și Tortul & Candy Bar, prețurile oscilând între 15.000 și 20.000 de euro pentru o nuntă cu 200 de participanți.

Or, dacă ne raportăm la facturile emise doar pentru maxim 5.000 de euro, realizăm că la fiecare eveniment statul pierde impozit pe un profit real calculat de 6.000 de euro / eveniment, dacă organizatorul obține un profit de cel puțin 30% din contractul încheiat la mica înțelegere.

Evident, calculul este unul grosso modo, fără a lua în calcul zecile de mii de botezuri, baluri ale bobocilor și alte evenimente.

ANAF intră pe fir

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) înaintează operatorilor de locații solicitarea de a furniza informații detaliate cu privire la evenimentele care se organizează în spațiile pe care le gestionează.

Potrivit economedia.ro, mai multe societăți care se ocupă cu organizarea de evenimente sociale și corporate au obligativitatea ca, în termen de cinci zile de la aprimirea documentului ANAF oficial, să trimită informațiile la adresa furnizată în document: antifrauda.sv@anaf.ro, de preferință, în format .xls.

ANAF informează că, în cazul în care acestea nu trimit informațiile solicitate în timpul precizat, vor fi sancționate cu o amendă contravențională.

ANAF cere operatorilor de locații orice fel de informații cu privire la evenimentele sociale și corporate, desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.

Datele cerute de ANAF:

  • Datele de identificare ale beneficiarului rezervării (nume / prenume / denumirea persoanei juridice, număr de telefon, contact)
  • Natura evenimentului (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate, etc…), data evenimentului și ora începerii
  • Numărul estimat de meniuri / participanți (numărul minim declarant / acceptat, după caz)
  • Prețul meniului / meniurilor – dacă au fost mai multe, se va specifica valoarea fiecăruia
  • Avansul încasat
  • Modalitatea de încasare a avansului (chitanță, ordin de plată, etc..)
  • Alte servicii oferite d eorganizator contra cost, potrivit contractelor încheiate cu beneficiarul (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice / muzicale, filmare și/sau fotografiere)
  • Ce alte servicii oferă organizatorul și valoarea lor
b2bseo

Recent Posts

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că…

12 ore ago

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de…

15 ore ago

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea…

24 de ore ago

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3.…

2 zile ago

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu…

2 zile ago

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante…

2 zile ago