Categories: Afaceri

D’Olive: Prima livadă de măslini românească este, de astăzi, în Creta

Familia Filipas, deținătoare a brandului D’Olive și distribuitor români de ulei de măsline, a achiziționat o livadă de măslini în Creta, devenind primul brand românesc de ulei de măsline care deține o livadă de măslini.
Proiectul de familie D’Olive, început în 2020 din pasiunea pentru uleiul de măsline cretan, a ajuns la o etapă de maturitate. În această toamnă, familia Filipas a achiziționat o livadă de 3.000 m² în sudul insulei Creta.

Pe fondul interesului tot mai mare pentru investiții în sudul Europei, un brand românesc devine pionier în agricultura cretană. D’Olive, companie de familie fondată de Cosmin și David Filipas, este primul brand din România care deține o livadă de măslini în Creta, o investiție care transformă pasiunea pentru gustul viu al uleiului, într-un proiect cu rădăcini reale și sustenabile.

Livada se află în zona Mesará, în sudul insulei, o regiune fertilă și legendară, unde cultura măslinului datează de peste 4.000 de ani. Solul vulcanic și climatul blând fac din această parte a Cretei una dintre cele mai apreciate surse de ulei extravirgin din Europa.

Ne securizăm sursa de autenticitate. Acolo unde alții cumpără o casă de vacanță, noi am ales un loc unde timpul are miros de pământ și de frunză de măslin”, declară Cosmin Filipas, fondatorul D’Olive.

După cinci ani de import și distribuție de uleiuri extravirgine din soiul Koroneiki, familia D’Olive devine acum proprietar al livezii din care provine deja până la 30% din producția comercializată în România. Achiziția aduce stabilitate, trasabilitate și o legătură directă între sursă și consumator.

Grecia este, de câțiva ani, una dintre destinațiile preferate de români nu doar pentru turism, ci și pentru investiții. În insule și pe continent, mii de cetățeni europeni au achiziționat locuințe de vacanță, atrași de prețuri accesibile și de un regim fiscal avantajos.

Cumpărarea unui teren agricol în Grecia este posibilă, dar nu întotdeauna simplă. Legea prevede restricții pentru străinii din afara Uniunii Europene și verificări suplimentare pentru terenurile din zone considerate strategice (în special în insule). În schimb, cetățenii UE pot cumpăra terenuri agricole, inclusiv livezi de măslini, cu respectarea formalităților de proprietate locală. În Creta, de pildă, o livadă matură de 1-2 hectare costă între 40.000 și 100.000 de euro, în funcție de vârstă, soi și accesul la drum și apă.

D’Olive a început activitatea în anul 2020, iar în 2024, la 4 ani de la înființare, momentul a fost sărbătorit simbolic, în spiritul brandului: familia Filipas a prelucrat lemnul unui măslin, vechi de peste 150 de ani, ajuns la finalul ciclului său de viață, transformându-l în trei ceasuri lucrate manual. În semn de respect față de rădăcinile proiectului, două ceasuri au rămas în familie, iar unul se află astăzi la Târgu Mureș. „Unul îl poartă David, fiul meu și ambasadorul D’Olive, încă unul a rămas la noi, iar altul a ajuns la un prieten al brandului”, spune Cosmin Filipas.

Proiectul D’Olive are deviza Art of Living / Art of Cooking și se construiește pe ideea de continuitate între generații. David, ambasadorul brandului, are doar 14 ani și crește odată cu afacerea de familie.

Demersul D’Olive aduce o perspectivă diferită: o investiție care nu urmărește doar profitul, ci și continuitatea culturală și respectul față de pământ. În acest context, investiția în agricultura de patrimoniu poate deveni o formă de reconectare cu valorile autentice, o punte între cultură, natură și economie locală.

 „Într-o lume în care se vorbește mult despre sustenabilitate, dar puțin se face, noi am ales să plantăm rădăcini. La propriu”, adaugă Filipas.

Despre D’Olive
D’Olive este un brand românesc fondat de familia Filipas în 2021, din pasiunea comună pentru uleiul de măsline cretan. Compania importă și distribuie uleiuri extravirgine 100% grecești, obținute prin presare la rece din măsline Koroneiki, recoltate manual. Misiunea D’Olive este de a aduce pe piața românească produse autentice, cu trasabilitate clară și gust viu, dar și de a promova valorile unei familii care construiește în timp — cu respect pentru natură, oameni și cultură.

native

Recent Posts

De Black Friday, dezvoltatorul lansează o ofertă de preț limitată, de 2.800 de euro/mp, pentru proiectul boutique Maison du Monde. În plus, unele apartamente sunt scutite de plata TVA

Investiție de peste 500.000 de euro în educație și tehnologie: mediul privat preia inițiativa formării tehnicienilor, după modelul centrelor din Germania și…

4 ore ago

Procedura FaceTite este alternativa inovativă dintre produsele și liftingul chirurgical

Cu timpul, conturul feței începe să-și piardă fermitatea, linia mandibulară devine mai puțin definită, iar pielea din zona gâtului coboară…

7 ore ago

D’Olive: Prima livadă de măslini românească este, de astăzi, în Creta

Investiție de peste 500.000 de euro în educație și tehnologie: mediul privat preia inițiativa formării tehnicienilor, după modelul centrelor din Germania și…

8 ore ago

De Black Friday, dezvoltatorul lansează o ofertă de preț limitată, de 2.800 de euro/mp, pentru proiectul boutique Maison du Monde. În plus, unele apartamente sunt scutite de plata TVA

Cu ocazia Black Friday, dezvoltatorul proiectului boutique Maison du Monde, din nordul Capitalei, anunță lansarea unei perioade speciale de achiziție, între 21 octombrie…

11 ore ago

Training de top pentru tehnicieni frigotehniști: DAAS Epta România lansează centrul din Ploiești

Cea mai dulce experiență a toamnei: Chocolate Saga revine la București. Festivalul se deschide vineri, 24 octombrie, ora 12.00, la…

13 ore ago

Training de top pentru tehnicieni frigotehniști: DAAS Epta România lansează centrul din Ploiești

Investiție de peste 500.000 de euro în educație și tehnologie: mediul privat preia inițiativa formării tehnicienilor, după modelul centrelor din Germania și…

15 ore ago