Uncategorized
Românii cu credite – mai pregătiți decât în trecut pentru o eventuală criză financiară

7 mai, București. Consumatorii ar trebui să își facă o autoevaluare a vulnerabilității financiare în cazul în care ne-am confrunta cu o criză financiară și imobiliară, recomandă specialiștii în creditare! Chiar dacă piața creditelor din ultimii 10 ani este mult mai stabilă, trebuie să fim atenți la toți pașii necesari pentru accesarea unui împrumut. Care sunt costurile unui credit, modul în care ne afectează istoriculdin Biroul de Credit, precum și necesitatea reformării programului Noua Casă,se află printre temele dezbătute în podcastul realizat de către Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).
Invitații din episodul dedicat creditării sunt doi dintre cei mai importanți brokeri de credite din România:Anca Bidian, director general Kiwi Finance și Dragoș Nichifor, director general Bayer Credit, într-o discuție moderată deEmilia Olescu, redactor-șef Ziarul BURSA.
| PODCAST CSALB |https://www.youtube.com/watch?v=5MzcTbwFufY
Al 5-lea sezon al Podcasturilor CSALB abordează o tematică inspirată din tipologia cererilor de negociere cu băncile pe care consumatorii le trimit către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar: carduri și plăți, creditele bancare, fraudele, executările silite, instanță vs soluționare alternativă, economisire și investiții. Întâlnirile găzduite de CSALB reunesc în acest an specialiști ai sistemului bancar,brokeri de credite, executori judecătorești, specialiști în antifraudă etc. Dezbaterile sunt moderate de analiști financiari, lectori în educație financiară și jurnaliști reputați din presa economică. Ne propunem ca prin dezbaterile din acest an să oferim consumatorilor instrumentele necesare pentru gestionarea și protejarea finanțelor personale într-un context macroeconomic imprevizibil.

Vă propun să analizăm atât profilul de consumator care cere și obține un împrumut de la bancă, cât și perspectivele în domeniul creditării, în condițiile în care se prefigurează o criză financiară sau imobiliară. Situația de acum este diferită din multe puncte de vedere față de criza din 2009 sau cea generată de pandemie, iar procesul pe care un consumator trebuie să-l parcurgă în relație cu banca s-a modificat și el substanțial. Istoricul din Biroul de Credit și comportamentul financiar pot decide soarta unui împrumut într-o mai mare măsură decât avansul sau clauzele din contract. În aceste condiții, la ce se pot aștepta consumatorii în perioada următoare, în privința creditării?
În acest moment piața imobiliară din România are o ofertă mai mică decât nivelul ridicat de solvabilitate a cererii. Cu alte cuvinte, tot mai mulți oameni se încadrează în condițiile de împrumuturi ale băncilor, de câțiva ani mai mult de 90% din creditele acordate sunt în lei, iar costurile au scăzut, însă nu sunt suficiente imobile la vânzare. Pe de altă parte, creditele acordate prin programul Noua casă (fostul program Prima casă) nu mai au sens, din moment ce acest program are un singur tip de dobândă, adică dobânda variabilă. Acum, dobânzile variabile sunt la un nivel ridicat, iar majoritatea creditelor din piață au și componenta de dobândă fixă. Statul ar putea să refacă acest program și să îl adreseze doar consumatorilor care au nevoie, adică sunt vulnerabili din punct de vedere social. Singurul “avantaj”al acestui program a rămas avansul de 5% față de un minim de 15% la creditele standard. Am pus ghilimele pentru că, în realitate, avansul nu trebuie perceput ca o cheltuială a cumpărătorului. De foarte multe ori clienții vor să vină cu un avans cât mai mic posibil. Le spun mereu că avansul este, metaforic vorbind, partea mea de proprietate din casă. Dacă vin cu un avans mai mare pot să zic că “bucătăria este a mea, fără ipotecă”. Un avans mai mare mă duce la o sumă mai mică împrumutată de la bancă, la o rată mai mică, poate la un termen mai scurt de achitare a creditului.
Băncile acordă credite în funcție de calcule foarte riguroase. Dar banca nu se uită la altceva decât m-aș uita și eu dacă cineva mi-ar cere bani cu împrumut. Adică, se uită la ce vrea consumatorul să utilizeze acești bani și ia în calcul dacă s-a mai împrumutat și dacă și-a returnat împrumutul. De exemplu, întârzierile mai mari de 30 de zile apar în Biroul de Credit. Apoi, dacă trăiește din banii părinților sau dacă duce o viață pe credit sunt semnale de alarmă, pentru că o situație neprevăzută poate avea efecte negative pentru toată lumea. Și sursele de venit sunt importante. În afară de salarii, în situația în care consumatorul încasează dividende, banca va analiza și situația financiară a firmei. Sunt 27 de tipuri de venituri eligibile acum la bănci. Cele mai uzuale sunt salariile, pensiile, veniturile din dividende și din chirii.
Dacă ești căsătorit ai un scor mai bun pentru că ai două venituri în familie, iar dacă ai un copil banca apreciază că ești responsabil și scorul crește. Dincolo de aceste criterii, scoringul pe care îl fac băncile este o analiză internă, matematică. Nu înseamnă că primești două puncte dacă ești căsătorit sau mai primești încă trei dacă ai un copil. Se poate întâmpla ca doi colegi de serviciu să fie la fel de eligibili la o bancă, dar unul să fie încadrat pe o dobândă mai mică dacă are un profilul de risc mai bun.

Oamenii trebuie să știe că un credit are două tipuri de costuri: costurile inițiale pe care le suporți până să contractezi împrumutul, precum notarul, evaluarea imobilului, asigurarea, care pot ajunge la aproximativ 2.000 de euro. Apoi sunt costurile creditului care țin de dobânzi, comisionul de administrare permis de legislație sau costuri cu asigurările. Apreciez că peste 90% din creditarea ipotecară din România în acest moment se face pe produse cu dobândă fixă în primii ani, datorită faptului că acest cost este unul rezonabil pentru clienții băncilor. Din punctul meu de vedere, contractele de credit în acest moment sunt în favoarea consumatorilor. A trecut perioada când era nevoie să îți angajezi un avocat ca să îți citească contractul de credit. Din 2016 avem o etapă de normalizare a pieței, iar dorința de consum a românilor a atras creșteri de peste 10% în fiecare an, pentru toate tipurile de credite. Singurul moment de stagnare a fost în 2022, când indicatorii ce compun dobânzile variabile au ajuns la valori mari. Relația consumatori-bănci este în echilibru, iar această bază solidă ne face să nu mai fim vulnerabili în cazul unei crize. O mare parte din datoria efectivă a românilor este în monedă națională, ceea ce înseamnă că nu mai suntem expuși riscului valutar, ba dimpotrivă, dacă se devalorizează leul, datoriile românilor vor deveni mai mici în corespondent valută. În plus, cei aflați în situații dificile au ajutorul CSALB. Am îndrumat familii către soluționarea alternativă, pentru că atunci când întâmpini probleme varianta ideală este să apelezi la cineva care să vadă lucrurile clar, să nu fie parte din problemă și să vină cu soluții.
Un semn bun a venit și pentru clienții IFN-urilor de când legiuitorul a limitat dobânzile. Automat s-a creat o concurență mai justă în această piață și nu mai sunt discrepanțele pe care le vedeam înainte între costurile practicate. Acum IFN-urile sunt nevoite să își câștige cota de piață și cu alte instrumente decât prin dobândă.
Plecând de la discuția evaluării pe care o fac băncile, aș simplifica lucrurile spunând că, în general, băncile acceptă fără probleme clienții de nota 7-10. În cazul lor singura discuție este dacă primesc dobânda cea mai bună din piață. Mai este categoria de clienți cu nota sub 5 care, în realitate, nu vor primi finanțare de la nicio bancă, din cauza istoricului lor negativ. Categoria cea mai dinamică este cea a clienților cu nota 5-6, pentru care băncile se gândesc dacă îi vor sau nu drept clienți, în funcție de politica lor comercială și de scoring. Aceștia pot fi refuzați de o bancă și acceptați de alta.
Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: „O analiză comparativă a cererilor înregistrate la CSALB arată o serie de evoluții interesante. În primele 4 luni din 2025, din cele 1.065 trimise de consumatori, 830 sunt adresate băncilor și 235 IFN-urilor, în comparație cu 1.250 cereri primite în perioada similară a anului trecut, dintre care 860 erau adresate băncilor și 390 IFN-urilor. Dacă la finalul lunii aprilie 2024, din totalul solicitărilor primite, 452 de cereri (36%) aveau ca obiect radierea înregistrărilor din Biroul de Credit, la finalul lunii aprilie din acest an doar 190 de cereri (18%) au ca obiect ștergerea înregistrării din Biroul de Credit.
În primele patru luni din 2024, 273 de cereri solicitau băncilor radierea din BC și 179 IFN-urilor, în timp ce anul acesta90 de cereri cu acest obiect sunt adresate băncilor, iar 100 IFN-urilor. Altfel spus, numărul acestor cereri care nu pot fi negociate în cadrul CSALB s-a diminuat la mai puțin de jumătate, raportat la situația anului trecut. Numărul cererilor negociabile adresate băncilor în primele patru luni din acest an este de 740, comparativ cu 587 de cereri înregistrate în perioada corespondentă a anului trecut, ceea ce denotă o creștere de 26% în acest ana cererilor negociabile.
În concluzie, după ani de zile în care am atras în mod constant atenția asupra faptului că cererile de radiere din Biroul de Credit nu pot fi negociate în cadrul CSALB, ci trebuie adresate direct creditorilor care au făcut respectivele înregistrări, se pare că recomandările își produc efectele. Din această perspectivă, portofoliul de cereri înaintate de consumatori către CSALB are de câștigat, fiind eliminată o parte din ”balastul” non-negociabil.
O altă concluzie se referă la ponderea în scădere a cererilor adresate IFN-urilor, doar 22% din total, față de 31% din total în perioada similară a anului trecut. Diminuare justificată, probabil, și de refuzul constant manifestat de aceste IFN-uri de a intra în negocieri asistate de conciliatorii CSALB, refuz motivat de natura și de specificul creditelor acordate de aceste instituții de credit nebancare, creditele fiind în general de valori mici, de câteva mii de lei și fiind acordate în majoritatea cazurilor pentru perioade foarte scurte de timp. IFN-urile își mențin, însă, apetitul pentru soluționările amiabile directe cu consumatorii. Anul acesta sunt 121 de soluționări directe ale cererilor primite de CSALB (66 soluționate de IFN-uri și 55 de bănci), fără intervenția unui conciliator.
Aceste date, împreună cu creșterea în acest an (vs 2024) a volumului creditelor ipotecare, dar mai ales cel al creditelor de consum, formează imaginea unei responsabilități mai mari manifestate de consumatori. Disciplina de rambursare a sumelor împrumutate se reflectă în nivelul redus, în acest moment, al creditelor neperformante. Acest lucru demonstrează că tot mai mulți oameni aleg produse bancare adecvate necesităților reale pe care le au, iar eforturile de plată pot fi asumate și respectate de către debitorii persoane fizice”.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul http://www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Uncategorized
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

-
- Aflată la a XXI-a ediție în România, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima dată susținută și de Ministerul Culturii
-
- Acces gratuitîn peste 70 de muzee, galerii și instituții culturale, în seara de 17 mai 2025
-
- Expoziții interactive și neconvenționale, unele deschise publicului doar cu această ocazie
-
- Tururi ghidate tematice, inclusiv cu lanternă, în muzee de științe naturale sau arheologie
-
- Experiențe inediteprecum: observații astronomice, concerte live, instalații multimedia, performance-uri și ateliere pentru toate vârstele
-
- Evenimente outdoor: proiecții, târguri culturale, reconstituiri istorice, dans și teatru în aer liber
Sâmbătă, 17 mai 2025, peste 70 de muzee și instituții culturale din întreaga țară își vor deschide porțile pentru public în cadrul celei de-a XXI-a ediții a Nopții Muzeelor. Evenimentul, coordonat de Rețeaua Națională a Muzeelor din România și susținut pentru prima dată de Ministerul Culturii, oferă vizitatorilor acces gratuit la expoziții, tururi ghidate și activități speciale. Acest demers oferă publicului o experiență muzeală inedită, prin deschiderea instituțiilor muzeale într-un interval orar neconvențional, propunând o ofertă culturală special concepută pentru această ocazie.
Noaptea Muzeelor 2025 promite o experiență culturală unică, transformând muzeele în spații animate de expoziții neobișnuite, activări creative și noi forme de dialog cu vizitatorii. Este o oportunitate pentru publicul larg de a redescoperi patrimoniul cultural într-un cadru inedit și accesibil.
Evenimentul este inspirat de un model european și are loc simultan în peste 30 de țări europene. În România, Noaptea Muzeelor este organizată din 2005 și a devenit unul dintre cele mai așteptate evenimente culturale ale anului.
Diversitatea instituțiilor muzeale din România și bogăția patrimoniului gestionat transformă ediția din 2025 într-un context favorabil pentru promovarea educației prin cultură, pentru dezvoltarea sustenabilă a sectorului și pentru consolidarea rolului social al muzeelor. Astfel, Noaptea Muzeelor devine o platformă strategică de fidelizare a publicului și de afirmare a muzeului ca actor activ în viața comunității. De altfel, mesajul principal – Educația prin cultură. Dezvoltarea prin cultură – este reflectat în toate activitățile propuse, contribuind la poziționarea culturii ca factor esențial în evoluția societății.
„Noaptea Muzeelor nu mai este de mult doar o plimbare de seară printre exponate. Este un fenomen cultural complex, un catalizator al curiozității și al dialogului dintre generații. Este modul prin care aducem istoria, arta și știința mai aproape de oameni, în moduri memorabile și accesibile.” – a declarat Ciprian Anghel Ştefan – manager general Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu.
Noaptea Muzeelor, coordonat de Rețeaua Națională a Muzeelor din România, este un Proiect Cultural finanțat de Ministerul Culturii.
Programul evenimentelor poate fi consultat la adresa de facebook: https://www.facebook.com/noapteamuzeelor
Uncategorized
TCL intră în forță în Black Friday la Altex – pentru prima dată cu oferte spectaculoase

TCL, unul dintre liderii globali în producția de televizoare, participă în premieră la campania Black Friday organizată de Altex, cel mai important retailer electro-IT din România.
Este momentul ideal să faci upgrade-ul pe care l-ai amânat: TCL aduce în România modele spectaculoase cu diagonale de până la 98”, tehnologie de vârf și un raport calitate-preț greu de egalat. Un televizor de 65”, 75” sau chiar 98” transformă complet modul în care te bucuri de filme, sport sau jocuri, iar cu prețurile din această campanie, trecerea la „marele ecran” devine posibilă.
Tehnologie premium, la prețuri de Black Friday
Cum alegi televizorul potrivit? Iată gamele incluse în ofertă:
- P69K– LED cu Google TV: ușor de folosit, acces rapid la tot conținutul tău preferat
- P79K– QLED cu Google TV: imagini vibrante, culori intense, perfect pentru entertainment de calitate
- C69K– Mini LED + 100Hz + sunet Onkyo: experiență fluidă și echilibru excelent între imagine și sunet
- C79K– Mini LED + 100Hz + sunet Bang & Olufsen: vârf de gamă cu performanțe audio-vizuale premium
🔗 Descoperă toate modelele TCL din oferta Black Friday Altex aici: https://altex.ro/televizoare/cpl/filtru/brand-3334/tcl/
O oportunitate în ediție limitată
Participarea TCL la Black Friday Altex este o premieră pe piața românească, iar ofertele sunt disponibile exclusiv în perioada campaniei, în limita stocurilor disponibile.
Acum este șansa perfectă de a achiziționa televizoarele apreciate la nivel global pentru design, performanță, tehnologie și accesibilitate.

De ce TCL?
- #1 global în televizoare cu Google TV (2021–2024)
- #1 global în televizoare Mini LED (2024)
- #1 global în televizoare cu ecran ultra-mare (85” și peste, 2024)
(sursa: OMDIA)
TCL este compania care a inovat și dezvoltat tehnologia Mini LED, iar modelele sale continuă să stabilească standardul pentru claritate, contrast și luminozitate.
Despre TCL Electronics
TCL Electronics (1070.HK) este un brand de top în domeniul electronicelor de larg consum și lider în industria globală a televizoarelor. TCL operează în prezent pe mai mult de 160 de piețe din întreaga lume. Compania este specializată în cercetarea, dezvoltarea și fabricarea de produse electronice de larg consum, de la televizoare, sisteme audio, electrocasnice, dispozitive mobile, ochelari inteligenți, ecrane comerciale și multe altele. Pentru mai multe detalii, vă invităm să viziați https://www.tcl.com/ro/ro
Uncategorized
Te gândești să îți aduci o mașină din Germania? Iată cum să nu pierzi bani

De ce atât de mulți români aleg Germania pentru achiziția unei mașini
Importul de mașini second-hand din Germania a devenit o practică extrem de populară în România în ultimele două decenii. Calitatea superioară a autoturismelor, întreținerea riguroasă impusă prin normele germane și prețurile mai avantajoase decât cele de pe piața locală sunt doar câteva dintre motivele pentru care tot mai mulți cumpărători se orientează spre această opțiune.
Mai mult, oferta vastă și diversificată disponibilă pe platformele de specialitate face ca alegerea unei mașini să fie, cel puțin în aparență, ușoară.
Cu toate acestea, drumul de la alegerea unui model până la înmatricularea efectivă în România este presărat cu obstacole administrative, riscuri financiare și, uneori, capcane greu de intuit pentru cei fără experiență în domeniu. Tocmai de aceea, o decizie aparent simplă poate deveni rapid un coșmar birocratic sau o investiție păguboasă dacă nu este pregătită cu atenție.
Etapele importului auto din Germania și unde pot apărea problemele
Procesul de import auto presupune mai mult decât achiziția efectivă a mașinii. Primul pas este identificarea unui vehicul potrivit, într-o stare tehnică excelentă, cu kilometri reali și un istoric clar.
Deja aici pot apărea dificultăți: platformele online sunt pline de oferte atrăgătoare, dar nu toate sunt oneste. Falsificarea kilometrilor, ascunderea daunelor sau revopsirea superficială sunt practici comune chiar și în Germania, în special în cazul dealerilor neautorizați.
Urmează verificarea documentelor: certificatul de înmatriculare german (Fahrzeugschein și Fahrzeugbrief), cartea de service, eventualele rapoarte de inspecție tehnică (TÜV) și facturile de reparații. În lipsa unei înțelegeri solide a limbii germane și a cunoștințelor tehnice, este ușor să omiți detalii esențiale sau să fii indus în eroare.
Apoi, vine partea logistică: deplasarea până în Germania, plata mașinii, înregistrarea temporară pentru export (inclusiv obținerea numerelor Zoll sau Kurzzeitkennzeichen), asigurarea provizorie, transportul în România și, nu în ultimul rând, procesul de înmatriculare la autoritățile române. Acesta presupune o traducere legalizată a actelor, efectuarea RAR-ului, plata taxelor și obținerea plăcuțelor de înmatriculare. Oricare dintre acești pași poate genera întârzieri sau cheltuieli neprevăzute dacă nu este gestionat corect.
Cele mai frecvente riscuri: de la mașini cu defecte ascunse la țepe legale
Unul dintre cele mai mari riscuri în importul auto este achiziționarea unei mașini cu probleme ascunse. Defectele mecanice majore, accidentele grave nedeclarate sau kilometrajul modificat pot transforma o aparentă „afacere bună” într-o investiție falimentară.
Deși unele dintre aceste probleme pot fi depistate printr-un test rapid într-un service din Germania, nu toți cumpărătorii dispun de timpul sau resursele necesare pentru astfel de verificări.
Există și riscuri legale, mai puțin evidente. De exemplu, dacă vehiculul este achiziționat de la un privat și nu are TVA deductibil, recuperarea taxei plătite poate deveni imposibilă. La fel, înmatricularea în România poate fi blocată dacă documentele sunt incomplete sau dacă mașina figurează ca fiind radiată în mod incorect în Germania. Fără expertiză în domeniu, multe dintre aceste detalii trec neobservate.
În plus, tranzacțiile pot fi afectate de comisioanele de transfer internațional, lipsa unui contract clar și imposibilitatea de a apela la garanții în cazul în care apar probleme ulterior.
WEBCAR – Proces complet de import auto, fără bătăi de cap
Într-un context atât de complex, ideea de a apela la un serviciu complet de intermediere devine tot mai atrăgătoare. Aici intervine WEBCAR, un dealer de încredere specializat în importul de mașini din Germania pentru clienții din România.
Ce diferențiază această companie de alte platforme este transparența procesului, atenția la detalii și suportul complet oferit clientului, de la selecția mașinii și verificările tehnice, până la înmatricularea finală.
WEBCAR colaborează doar cu dealeri autorizați din Germania, ceea ce reduce considerabil riscul de fraudă. În plus, fiecare vehicul este verificat riguros atât din punct de vedere tehnic, cât și legal.
Transportul este făcut pe trailer în condiții de siguranță și cu asigurare cargo pentru a evita neplăcerile în caz de evenimente neașteptate, iar documentația este tradusă, completată și depusă de echipa WEBCAR, fără ca beneficiarul să fie nevoit să interacționeze cu birocrația.
Pentru cei care vor să se simtă în siguranță în procesul de achiziție, alegerea acestui tip de servicii aduce un confort real și, mai ales, economie de timp și bani. De asemenea, este ideal pentru persoanele care nu vor sau nu pot călători în Germania pentru a vedea mașina înainte de cumpărare.
De ce să alegi o soluție profesionistă în locul unui demers individual
Importul auto poate părea, la prima vedere, un proces intuitiv, dar în realitate presupune multă atenție, cunoștințe juridice și tehnice, precum și o bună înțelegere a pieței.
Cei care aleg să parcurgă singuri toți pașii se confruntă adesea cu costuri neprevăzute, stres și riscuri legale care pot fi evitate prin apelarea la un intermediar profesionist.
Serviciile precum cele oferite de WEBCAR sunt construite exact pe nevoile clienților români care doresc să aducă un autoturism din Germania fără bătăi de cap. Fie că ești la primul import sau ai deja experiență, avantajele unei echipe specializate sunt evidente: ai acces la un portofoliu larg de oferte verificate, primești consiliere juridică, suport logistic și un proces eficient de înmatriculare în România.
Totul devine mult mai simplu atunci când ai parte de consultanță achiziție autorulate, cu un partener de încredere care preia toate responsabilitățile logistice și legale.
Cum iei o decizie sigură?
A aduce o mașină din Germania poate fi o alegere excelentă, dar doar atunci când este făcută informat și cu sprijin profesionist. WEBCAR oferă nu doar un serviciu complet de import auto, ci și siguranța că fiecare detaliu este gestionat corect, de la selecția inițială până la numerele românești montate pe vehicul.
Într-o piață plină de necunoscute, colaborarea cu un dealer specializat înseamnă liniște și control total asupra investiției tale.
Ceea ce contează nu este doar prețul de achiziție, ci valoarea pe termen lung a unei alegeri inteligente.
-
Exclusivacum 6 zile
România și India își unesc elitele de business la INRO BUSINESS SUMMIT 2025 New Delhi, 3-4 iunie 2025 — Pullman Hotel Aerocity devine centrul gravitațional al afacerilor globale
-
Sportacum O săptămână
Lucian Popa, Ironman-ul din Craiova, cucerește Veneția: „A fost o cursă epuizantă, dar sunt mândru că am terminat”
-
Afaceriacum 5 zile
Securitatea la incendiu – esențială pentru halele industriale din București
-
Afaceriacum 5 zile
Cele mai bune mulinete de pescuit: cum le alegi cu încredere?
-
Uncategorizedacum 5 zile
TCL intră în forță în Black Friday la Altex – pentru prima dată cu oferte spectaculoase
-
Uncategorizedacum 4 zile
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025