Connect with us

Eveniment

Curiozitati despre whisky – Ziarul Nationalul

Publicat

pe

În momentul în care ne gândim la alegerea unui whisky, simpla rostire a cuvintelor single & malt inspiră un sentiment unic de fascinaţie similar unei mantre în mintea şi simţurile oricărui aspirant în lumea băuturilor distilate fine. Cu siguranţă, apariţia celor două cuvinte pe eticheta unei sticle de Glenfiddich 12 Years este un semn de calitate şi de iniţiere. Iar întrebarea care începe să te perturbe este de ce ai alege un single malt în detrimentul unor brand-uri consacrate de whisky blended precum Johnnie Walker Red Label sau Chivas Regal. Este istoria, stilul de distilare şi maturare sau pur şi simplu reputaţia amplificată de povestea pur şi simplu seducătoare? Sau poate ritualul de a-l savura şi statusul social pe care ţi-l conferă în momentul îl care îl savurezi din paharul potrivit?

Pentru început, cel mai mainstream detaliu legat de whisky este asocierea cu Scoţia. Ceea ce evident se reflectă în etimologia sa, care provine de limba galică “uisge beatha” sau “usquebaugh” care se traduce liber ca “apa vieţii”, ce reprezintă distilatul tânăr înainte de procesul de maturare, dar şi de modul în care era consumat în etapa iniţială.

Spre deosebire de bere sau vin, whisky-ul este produs în urma procesului de distilare. Iar distilarea pentru producţia de alcool a fost cunoscută în Europa destul de târziu. Legenda spune că acest mecanism alchimic a fost “împrumutat” pentru o perioada scurtă de către romani de la fenicieni şi era folosit în Franţa şi Spania pentru obţinerea parfumurilor. Însă adevărul istoric ne confirmă că distilarea a fost “naturalizată” în jurul anul 500 d.Hr. în Irlanda şi ulterior în Europa, chiar de către Sfântul Patrick. Cum în regiune, strugurii erau rari şi foarte scumpi, băutura creată de călugării irlandezi era un distilat obţinut din cereale, care la alegere era maturat în butoaie sau nu. Ceea ce ne indică că până la apariţia primului pahar de single malt va mai trece o perioadă de câteva secole. Răstimp în care distileriile s-au răspândit in Irlanda, Scoţia şi Anglia şi au funcţionat ca parte a breslei bărbierilor şi chirurgilor, cele mai multe dintre funcţionând complet ilegal, în regim de contrabandă. Mai exact, până în 1820 când a fost implementat mai riguros un sistem de taxe privind funcţionarea distileriilor.

1853 este anul care este scris certificatul de naştere al primul brand oficial de whisky din lume: Old Vatted Glenlivet. Iar la scurt timp, după anul 1880, începe să se contureze un context extrem de favorabil pentru primul “whisky boom” din istorie, datorat de decimarea viţei de vie din Europa, ca urmare a invaziei de phyloxera vastatrix. O insectă care practic a stopat producţia de struguri, esenţială pentru vin şi cognac.

După al doilea Război Mondial, producţia de whisky cunoaşte un nou trend ascendent, fiind asociat “the drink of the free world” şi cu stilul de viaţă occidental, în contextul Războiului Rece. Începutul anilor ’70 este o perioadă care diminuează consumul de whisky la nivel global, fiind considerat o băutură desuetă, ca urmare a apariţiei băuturilor de tip cocktail, dar şi creşterii în popularitate a distilatelor ca romul şi vodka.

Anii 2000 produc o nouă schimbare de trend în materie de consum de băuturi. Mai exact, anul 2007 este cel mai bun din istoria whisky-ului. Numai scotch whisky (produs exclusiv în Scoţia) a cunoscut o cifră de export de peste 1,13 miliarde de sticle, în valoare de 2,82 miliarde de £. Cifre influenţate de apariţia unor noi pieţe de consum precum India (cea mai mare din lume!), China, Rusia şi Brazilia.

Pentru a înţelege conceptul de single malt este necesar a şti că este produsul unei singure distilerii creat doar din orz malţificat, apă şi drojdii selecţionate distilate de două sau trei ori în şarje folosindu-se un alambic de cupru în formă de ceainic sau oală (pot still). Şi care este ulterior maturat timp de minimin 3 ani şi maxim 50 de ani în butoaie din lemn cu o capacitate de maxim 700 de litri. De reţinut este că pentru numărul de ani de învechire se contabilizează doar perioada de maturare în lemn, nu şi perioada petrecută în sticlă după îmbuteliere.

În altă ordine de idei, diferenţa dintre un whisky single malt şi un whisky blended constă în faptul că primul este produsul unui singur tip de orz malţificat procesat după viziunea creativă a unei singure distilerii. În timp ce în al doilea caz, produsul final este obţinut din mai multe tipuri de whisky (în general, între 20 şi 50) pentru a obţine un produs egal calitativ pentru fiecare ediţie îmbuteliată, centrat pe gustul master blender-ului, în detrimentul elementului de terroir.

În momentul în care povestim în termeni de terroir despre whisky single malt, luăm în calcul elementele magice, dar palpabile precum tipul de orz, apa, turba şi tradiţia impusă de tradiţia geografică. Puritatea apei şi folosirea unor elemente “neutre” pentru procesarea orzului va transforma whisky-urile produse în regiunea Speyside de distilerii precum The Macallan, Aberlour, Glenfarclas, Glenfiddich sau The Glenlivet în miracole lichide cu o paletă aromatică florală şi fructată, dar cu un nivel de intensitate şi corpolenţă în funcţie de alegerea fiecărui producător.

În timp ce în regiunea Islay se regăsesc faimoasele distilerii care oferă single malt-uri “afumate” cu arome “medicinale” bine conturate, completate de cele de alge marine, iod, turbă, iarbă-de-mare, malţ afumat. Iar într-un loc în ce abundă în soluri fertile perfecte pentru a cultiva orz, izvoare de apă cristalină şi sol bogat în turbă, lucrurile pur şi simplu nu puteau sta altfel. Iar dacă nu mă credeţi pe cuvânt, puteţi încerca dintr-un pahar Glencairn doar un singur strop de Laphroaig 10 Years sau Lagavulin 16 Years şi vă veţi convinge.

Acum că am menţionat faimosul pahar Glencairn, ne va apărea în minte cruciala întrebare legată de această băutură. Cum se savurează un pahar de whisky single malt?

Iar răspunsul este simplu: Like a Sir!

Pentru început dorim să menţionăm că în cazul în care totuşi doriţi să folosiţi un whisky pentru a prepara cocktail-uri ca Godfather, Presbyterian sau Rusty Nail, puteţi folosi în compoziţie brand-uri ca Ballantine’s Finest sau J&B Rare şi nu un single malt consacrat.

În primul rând trebuie consumat la temperatura ideală de servire: 15-17 grade Celsius. În al doilea rând, din paharul menţionat. Şi în al treilea rând, niciodată cu gheaţă şi aproape niciodată cu apă.

În cazul în care vorbim despre un whisky cask strenght care depăşeşte 45-46% vol. alc., atunci se poate adăuga până la o cincime din cantitatea din pahar pentru a mai diminua delicat tăria alcoolică şi pentru a-i deschide treptat aromele. Şi aici cel mai bun sfat pe care îl putem oferi este de a adăuga doar apă care provine din regiunea de baştină a băuturii. Tocmai de aceea, producătorii scoţieni au lansat şi brand-uri de apă dedicate degustării precum Speyside Glenlivet Spring sau Uisge Source.

Din partea 42Years.ro vă recomandăm să consumaţi în tihnă un pahar de single malt, după cină, alături de un trabuc Corona sau de desertul favorit, experienţă completată de o conversaţie sau meditaţie demnă de un adept convins al hedonismului moderat.

 

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Publicat

pe

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3. Scheme de ajutor pentru sectorul privat,  titlu apel: „Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale”.

QUALITY MEDICAL VISION SRL, în calitate de Beneficiar anunță finalizarea proiectului din cadrul contractului de finanțare nr. 35/RUE1626/C9/I3 pentru proiectul ”INVESTIȚII ÎN DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII”. Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul Național de Redresare și Reziliență.

Obiectivul general al proiectului a constat în adoptarea de noi tehnologii digitale la nivelul companiei, prin investiții care vor contribui la creșterea competitivității, la inovare și la adaptarea activității la realitățile digitale. Implementarea soluției tehnice propuse a determinat atingerea a minim 6 criterii DESI.

Obiectivele specifice

Prin proiect au fost achiziționate active corporale și necorporale care au determinat atingerea obiectivului general. Investiția a constat în următoarele achiziții: Sistem de ortoptică computerizată pentru terapia vederii; Sistem complex pentru terapia vederii; Licență software de gestionare activitate medicală de tip ERP și CRM; un laptop. Totodată proiectul a mai prevăzut  și formarea profesională în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii dar și realizarea auditului  tehnic IT.

Valoarea totală a proiectului este de 164.648,40 lei.

Valoarea nerambursabilă este în sumă maximă de 147.326,76 lei.

Contribuția totală a Beneficiarului este în sumă de 17.321,64 lei.

Data începerii proiectului: 01.10.2024

Data finalizării proiectului: 18.09.2025

Codul proiectului:RUE 1626

Impactul investiției se reflectă în creșterea calității și accesibilității serviciilor medicale oferite pacienților din municipiul Cluj-Napoca și din regiune.

Prin dotarea cu sistem de ortoptică computerizată pentru terapia vederii și sistem complex pentru terapia vederii, compania poate oferi terapii moderne și eficiente pentru sănătatea oculară, adaptate standardelor actuale din domeniu.

Totodată, prin implementarea soluțiilor digitale (licență ERP și CRM dedicate activității medicale), a fost optimizată gestionarea fluxului de pacienți și a proceselor interne, ceea ce reduce timpii de așteptare și îmbunătățește relația medic-pacient.

Astfel, proiectul contribuie la modernizarea infrastructurii medicale private locale, la creșterea competitivității și la dezvoltarea serviciilor medicale de specialitate, cu beneficii directe pentru comunitatea clujeană și pentru pacienții din întreaga regiune.

Date de contact:

QUALITY MEDICAL VISION S.R.L.,

mun. Cluj-Napoca, B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 31, C2, jud. Cluj

Telefon: +40746878998

e-mail: oanativa@yahoo.com

Articolul Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL apare prima dată în Ziarul Nationalul.

Citeste in continuare

Eveniment

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Publicat

pe

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante pentru pasionații de jocuri video. Dacă în urmă cu câțiva ani accentul era pus în principal pe performanța hardware, acum atenția consumatorilor se împarte și către design, confort, dar și către experiențe cât mai imersive. Magazinele online, devenite principala sursă de achiziție pentru gameri, scot în evidență câteva produse care domină topurile de vânzări și care se bucură de popularitate din ce în ce mai mare.

Accesorii de gaming care transformă experiența jucătorilor

Unul dintre cele mai vizibile trenduri din 2025 este creșterea cererii pentru accesorii premium. Tastaturile mecanice personalizabile, cu switch-uri silențioase sau ultrarapide, rămân un punct de atracție, dar nu sunt singurele produse dorite. Căștile cu tehnologie surround 3D, capabile să redea sunetele cu o precizie aproape cinematografică, sunt la mare căutare.

La fel de populare sunt și scaunele ergonomice, care combină designul modern cu suportul optim pentru sesiuni lungi de gaming. Mulți gameri consideră aceste produse o investiție în sănătate, nu doar în confort. De asemenea, crește interesul pentru iluminarea ambientală, cu benzi LED sau panouri luminoase ce transformă o cameră obișnuită într-un adevărat „colț de gaming”.

Un exemplu de produs care ilustrează perfect aceste tendințe este deskmat de gaming cu lumini, preferat de cei care doresc atât un spațiu ordonat pe birou, cât și un efect vizual spectaculos.

Magazinele online și impactul asupra pieței

Magazinele online au reușit să schimbe modul în care gamerii își fac achizițiile. Dacă înainte vizitarea unui magazin fizic era aproape obligatorie pentru a testa un produs, astăzi recenziile video, descrierile detaliate și forumurile de discuții oferă suficiente informații pentru a lua o decizie corectă.

În 2025, retailerii digitali investesc masiv în experiențe interactive: prezentări 3D ale produselor, posibilitatea de a vizualiza cum arată un accesoriu pe biroul propriu prin realitate augmentată și campanii personalizate bazate pe preferințele fiecărui client.

Un alt avantaj este diversitatea ofertelor. Gamerii pot găsi ediții limitate, bundle-uri avantajoase sau reduceri exclusive online, care rareori se regăsesc în magazinele tradiționale. În plus, transportul rapid și returul facil au eliminat barierele care, în trecut, descurajau cumpărătorii să comande produse mai scumpe.

 

Produse vedetă în 2025

Privind către preferințele consumatorilor, există câteva categorii de produse care domină vânzările:

  • Monitoarele ultrawide și curbe – ideale pentru o experiență cinematică, fie că vorbim de gaming competitiv sau de aventuri open-world.
  • Laptopurile de gaming slim – cu performanțe comparabile desktop-urilor, dar cu portabilitatea dorită de studenți și profesioniști.
  • Accesoriile modulare – tastaturi și controllere care permit schimbarea rapidă a componentelor pentru a se potrivi fiecărui stil de joc.
  • Echipamentele pentru streaming – camere web de înaltă rezoluție, microfoane profesionale și lumini special concepute pentru creatorii de conținut.

Pe lângă acestea, se remarcă și o tendință puternică spre sustenabilitate. Din ce în ce mai multe branduri lansează produse realizate din materiale reciclate sau ambalaje eco-friendly, iar clienții apreciază inițiativele care reduc impactul asupra mediului.

Concluzie

Anul 2025 confirmă faptul că gamingul nu mai este doar un hobby, ci o industrie înfloritoare, cu un public divers și exigent. Magazinele online au devenit destinația preferată pentru achiziții, iar produsele de top reflectă atât nevoia de performanță, cât și dorința de a transforma experiența de joc într-una completă și spectaculoasă. Pentru gameri, alegerea accesoriilor potrivite este mai simplă ca niciodată, iar piața răspunde cu soluții inovatoare, pe toate gusturile și bugetele.

Citeste in continuare

Eveniment

Startul sezonului de toamnă la solarii: cum își pregătesc fermierii culturile pentru iarnă și primăvară

Publicat

pe

Industria gamingului a cunoscut în ultimii ani o creștere spectaculoasă în România, iar magazinele online au devenit principalele surse pentru achiziționarea accesoriilor și echipamentelor necesare pasionaților. Dacă odinioară gamerii se mulțumeau cu un simplu computer și câteva periferice de bază, astăzi piața abundă în produse specializate care promit să îmbunătățească experiența de joc și să aducă un plus de confort. De la tastaturi mecanice la scaune ergonomice, oferta este variată și adaptată tuturor bugetelor.

În rândurile următoare, vom explora cele mai populare produse de gaming pe care le poți cumpăra online, ce beneficii aduc și de ce merită să le ai în setup-ul tău.

Tastaturi și mouse-uri pentru performanță maximă

Unul dintre primele upgrade-uri la care se gândesc gamerii este legat de periferice. Tastaturile și mouse-urile de gaming sunt astăzi mai mult decât simple instrumente de control: ele au devenit adevărate extensii ale jucătorului.

Tastaturile mecanice au câștigat teren în fața celor clasice datorită rezistenței, vitezei de răspuns și senzației tactile unice. Mulți gameri preferă un model compact, iluminat RGB, cu switch-uri personalizabile, care să răspundă perfect stilului lor de joc. Pe lângă acestea, un mouse de gaming performant, cu DPI ajustabil și butoane programabile, poate face diferența între o victorie și o înfrângere.

De altfel, în rândul căutărilor online, expresia tastaturi de gaming mecanice apare constant, semn că utilizatorii caută în mod activ cele mai bune soluții pentru performanță și confort.

Căști și monitoare pentru o experiență completă

Sunetul și imaginea joacă un rol esențial în gaming, iar magazinele online abundă în oferte pentru căști și monitoare special concepute pentru pasionați.

Căștile de gaming cu sunet surround 7.1 și microfon cu funcție de noise-cancelling sunt printre cele mai căutate produse. Acestea oferă un avantaj real în jocurile competitive, unde fiecare detaliu auditiv contează. În plus, un microfon de calitate permite comunicarea clară cu echipa, aspect crucial pentru titlurile multiplayer.

În ceea ce privește monitoarele, jucătorii pun accent pe rata de refresh și pe timpul de răspuns. Modelele cu 144Hz sau chiar 240Hz, dotate cu tehnologii precum FreeSync sau G-Sync, sunt la mare căutare. Un ecran cu rezoluție ridicată și culori vii transformă fiecare sesiune de gaming într-o experiență captivantă.

Scaune ergonomice și accesorii indispensabile

Un aspect adesea ignorat de gameri la început, dar esențial pe termen lung, este confortul. Petrecerea a zeci de ore în fața calculatorului poate fi obositoare și chiar dăunătoare pentru sănătate dacă nu ai o poziție corectă. Aici intervin scaunele ergonomice de gaming.

Acestea nu sunt doar un trend, ci o necesitate. Cu suport lombar, cotiere ajustabile și design inspirat din scaunele de mașini sport, modelele de top promit să reducă oboseala și să mențină o postură corectă. În magazinele online, scaunele de gaming sunt printre cele mai bine vândute produse, fiind considerate o investiție în sănătate și performanță.

Alături de scaune, există și alte accesorii care completează setup-ul ideal: suporturi pentru căști, mouse pad-uri XXL, lămpi LED ambientale sau sisteme de răcire pentru laptopuri. Toate acestea contribuie la crearea unui spațiu personalizat, unde pasiunea pentru gaming se îmbină perfect cu confortul și funcționalitatea.

Concluzie

Fie că ești un gamer profesionist sau doar un pasionat de jocuri video, investiția în echipamente de calitate face diferența. Magazinele online pun la dispoziție o gamă variată de produse, de la tastaturi mecanice și mouse-uri performante, până la scaune ergonomice și monitoare de ultimă generație. Popularitatea acestor articole confirmă faptul că gamingul nu mai este doar un hobby, ci un stil de viață pentru tot mai mulți români.

Dacă vrei să îți îmbunătățești experiența de joc, merită să explorezi ofertele online și să alegi produsele care se potrivesc cel mai bine nevoilor tale. Un setup bine gândit îți poate transforma complet modul în care te bucuri de fiecare joc.

Citeste in continuare

Parteneri

Știri din București

Afaceri16 ore inainte

Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că...

Exclusiv18 ore inainte

Cum analfabetismul funcțional a migrat de la IPJ Prahova la Poliția de Frontieră și înapoi spre IGPR – Ziarul Incisiv de Prahova

Țara arde, fermierii plâng, iar politicienii se fac că plouă! DNA, dormiți liniștiți sau sunteți la cheremul mafiei? Incisiv de...

Uncategorizedo zi inainte

Target3D îşi optimizează producţia virtuală şi motion capture cu soluția KVM over IP de la ATEN

București, 18 September 2025 – ATEN International prezintă implementarea realizată în studioul Target3D din UK, ca poveste de succes pentru implementarea...

Eveniment2 zile inainte

Comunicat de presă finalizare proiect QUALITY MEDICAL VISION SRL

Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare, Investiția I3....

Afaceri2 zile inainte

Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu...

Eveniment2 zile inainte

UAT Comuna Baia, județul Suceava, anunță finalizarea proiectului „Înființarea și dotareaunui centru de colectare prin aport voluntar în Comuna Baia, Județul Suceava – Runda 1”

Industria de gaming continuă să crească într-un ritm accelerat, iar anul 2025 aduce cu sine o serie de tendințe interesante...

Uncategorized2 zile inainte

Andrew Melchior aduce experiența din spatele Massive Attack și Björk la Festivalul de Transfer Tehnologic, TECHConnect – înscrieri încă deschise

Brașov, Sibiu și Târgu Mureș vor găzdui, între 7–9 octombrie, prima ediție a TECHConnect – Festival de Transfer Tehnologic. Evenimentul...

Eveniment2 zile inainte

Startul sezonului de toamnă la solarii: cum își pregătesc fermierii culturile pentru iarnă și primăvară

Industria gamingului a cunoscut în ultimii ani o creștere spectaculoasă în România, iar magazinele online au devenit principalele surse pentru...

Eveniment2 zile inainte

Cele mai apreciate produse de gaming în 2025: recomandări și review-uri

Industria de gaming a continuat să crească spectaculos în ultimii ani, iar 2025 nu face excepție. Jocurile sunt mai imersive...

Eveniment3 zile inainte

Cum influențează magazinele online piața de gaming din România

Industria de gaming din România a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, iar magazinele online au avut un rol...

Eveniment3 zile inainte

Ghid pentru gameri cum să profiți de reduceri și promoții în magazinele online

Industria de gaming din România a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, iar magazinele online au avut un rol...

Uncategorized3 zile inainte

Cine Alege Magia unui Ghiozdan Personalizat? Mamele Creative Știu Răspunsul!

Introducere: În goana după cadoul perfect, după acel ceva care să aducă un zâmbet uriaș pe chipul copilului tău, te-ai...

Uncategorized3 zile inainte

3CHEAPS SOLUTIONS SRL: Două platforme românești care simplifică viața online

Pe o piață digitală aflată în continuă expansiune, firmele românești reușesc să dezvolte proiecte care aduc un impact real. Un...

Eveniment3 zile inainte

Tendințe în 2025: produsele de gaming care fac furori în magazinele online

Industria de gaming din România a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, iar magazinele online au avut un rol...

Social3 zile inainte

Prebiotice, postbiotice sau simbiotice? Cum alegem CORECT ce ni se potrivește

Interesul pentru microbiomul intestinal și modul în care acesta influențează sănătatea generală a crescut semnificativ în ultimii ani, iar drept...

Uncategorized3 zile inainte

Smartphone-urile ZTE nubia sunt disponibile la prețuri speciale în cadrul Revoluției Prețurilor la eMAG

București, România (17 September 2025) – ZTE Corporation, un lider global în tehnologie și inovație, anunță că, în perioada 16–18 septembrie 2025, mai...

Știrea Zilei