Afaceri
Totul pentru turism | Capitala24

Un tânăr student la Drept, care nu a împlinit încă 21 de ani, găseşte o formulă aparent simplă prin care să dobândească o oarecare independenţă financiară: înfiinţează o agenţie de turism şi începe să vândă bilete studenţilor pentru minivacanţa de 1 Mai, la mare, în Costineşti. Se întâmpla în 1997, în Bucureşti, într-un spaţiu închiriat la subsolul unei clădiri, foarte aproape de Facultatea de Drept. Însă, aceasta nu era singura activitate pe care o făcea în paralel cu studiul: pentru că avea la bază şi o certificare de „ghid montan“, iar publicul ţintă era cu preponderenţă format din tineri, Cristian organiza deseori şi drumeţii pe munte sau ieşiri exclusiv pentru pasionaţii de alpinism. De altfel, spune că a înfiinţat agenţia tocmai pentru că avea aceste pasiuni pentru munte şi călătorii, în general, trecând peste toate provocările pieţei de atunci.
„În perioada aceea nu puteam folosi taxiul tot timpul şi, în ciuda faptului că nu mi-au plăcut niciodată spaţiile închise, eram nevoit să circul cu metroul. Și, ca să uit că sunt în metrou, observam încălţămintea celor din faţa mea şi îmi imaginam ce funcţie au“, îşi aminteşte el.
Privindu-l pe Cristian de atunci prin ochii lui Cristian de acum se desprinde o trăsătură definitorie, care marchează drumul companiei până în prezent şi anume „determinarea“. Clar, primii paşi nu au fost deloc uşori, dar au spart din rigorile impuse în anii de studiu, alimentându-i dorinţa de a construi ceva într-un domeniu care nu era deloc monoton, ci mai degrabă interesant şi atractiv: turismul. Derulând amintirile, Cristian Pandel spune că a făcut de toate, chiar şi publicitate la metrou. „Am împărţit atât de mulţi fluturaşi cu oferta pentru litoral încât nu cred că cineva, în viaţa lui, a mai împărţit atâţia“, mai oferă el un amănunt.
Una peste alta, anii au trecut, iar afacerea înfiinţată de Cristian în studenţie s-a închegat bine în piaţă, chiar dacă, admite el astăzi, din momentul în care a devenit antreprenor şi până la primul milion de euro s-a scurs mai mult timp. Nici despre „creşteri exponenţiale“ nu poate vorbi mai devreme de 2006-2007, când, de altfel, antreprenoriatul era în floare, o perioadă pe care mulţi au caracterizat-o ca fiind un adevărat „boom economic“. Și tot cam pe atunci, în business a fost cooptat şi fratele mai mic, Marius, care a echilibrat într-un fel balanţa.
„Avea 19 ani când a venit lângă mine. El este foarte creativ, e genial pe marketing şi m-a ajutat foarte mult“, adaugă Cristian Pandel. În „boom-ul economic“ din 2006-2007 a fost prins şi „boom-ul imobiliar“, evident, când foarte mulţi antreprenori din turism au considerat că banii se pot face mult mai uşor dacă investesc în imobiliare. Și au lăsat turismul un pic mai liber. „Era un câmp deschis. Ei nu mai erau atenţi că vin din spate nişte lupi tineri care munceau zi şi noapte. Îmi aduc aminte că dormeam cu laptopul sub pernă“, povesteşte Cristian Pandel.
Și, cum după muncă vine negreşit răsplata, în 2008 afacerea a crescut cu până la 70%, creştere care le-a adus şi primul milion de euro din vânzări. Desigur, o astfel de creştere cerea şi un spaţiu de lucru pe măsură, aşa că, în 2008, au schimbat biroul de la subsol cu unul de 200 de metri în Opera Center, la Eroilor, o clădire de birouri de clasa A. La scurt timp după această mişcare, deşi a venit criza, Cristian şi Marius Pandel au luat decizia să meargă înainte şi, în loc să scadă ritmul, l-au accelerat. În anii care au urmat crizei, au inovat continuu, au investit în programe împărţite pe categorii de public, inspirându-se strict din piaţa externă. „Ne-am zis că o vacanţă trebuie să şi-o permită oricine. Ne-am uitat ce se întâmplă în Europa, ce se întâmplă peste ocean“, subliniază el.
Și alte domenii
Astăzi, după 21 de ani de antreprenoriat, Cristian Pandel dezvoltă afaceri şi pe alte segmente care au legătură cu turismul, cum ar fi în transport şi în imobiliare. Despre partea de transport spune că au fost provocări mari, primul an cu Memento Bus fiind unul foarte greu. Fără a intra în amănunte, pentru că partea de transport nu a putut fi dezvoltată în ţară din anumite motive – „Noi nu ne băteam cu alţi privaţi, ci cu aparatul de stat“ -, au considerat că este bine ca jumătate de flotă să o mute în Spania şi să dezvolte acolo proiectul.
„Pentru noi, Spania este a doua putere după România. Avem şi transport şi agenţie de incoming. De asemenea, în Grecia avem şi hotel şi divizia de incoming. Cu totul, acest grup românesc este prezent în zece ţări. În cifre, Christian Tour a ajuns la vânzări de aproximativ 68 mil. euro anul trecut, pentru 2018 fiind estimată o valoare de 85 mil. euro. Iar dacă ar fi să mă refer la grup, ajungem la 150 mil. euro anul acesta“, detaliază Cristian Pandel.
Mai departe, planurile punctate de el sunt pe cât de optimiste pe atât de realiste, mai ales că a investit foarte mult în divizia de tehnologie, în diverse platforme care administrează hoteluri şi nu numai. „Avem o aplicaţie pe care am lansat-o în Statele Unite: bookafriend.com. Am început anul trecut şi am primit deja o investiţie. Am încredere că poate să sară la 7-8 zerouri, în dolari. De ce? Este o aplicaţie cum este Uber sau Airbnb. Dacă Uber închiriază maşini şi le face să fucţioneze ca taxiuri, dacă Airbnb închiriază apartamente care funcţionează ca şi camerele de hotel, noi închiriem oameni şi experienţe“, detaliază el. Și tot ca parte a strategiei de dezvoltare, acesta spune că reorganizează toate companiile pe care le are (divizia de chartere, divizia de cazări, de transport rutier, divizia de agenţii etc.) sub forma unui holding, astfel încât în 2019 se va vorbi de un grup consolidat şi rebranduit.
40 de birouri sunt astăzi în reţeaua proprie a Christian Tour, ţinta fiind să ajungă, în doi ani, la 100 de puncte, 50 proprii şi 50 în franciză.
”În ultimii doi ani, eu şi Marius am decis ca, în toate companiile noastre, să nu ridicăm dividende şi să capitalizăm companiile. De exemplu, recent, Christian Tour şi-a mărit capitalul social cu un milion de euro, iar capitalurile proprii le-am triplat”.
Cristian Pandel, fondator Christian Tour
(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 27 august 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)
Afaceri
Cămin de bătrâni modern în București – „Acasă la bunici”

Atunci când vine momentul să alegeți un loc sigur și potrivit pentru părinți sau bunici, este important să știți că se află aproape de dumneavoastră și într-un mediu în care pot primi îngrijirea necesară. Azilul de batrani „Acasă la bunici”, situat în București, în apropierea Parcurilor Tineretului și Carol I, este alegerea ideală pentru cei care doresc să le ofere seniorilor o viață confortabilă, sigură și liniștită.
Contact și informații utile
Pentru a vizita sau afla detalii suplimentare, puteți contacta căminul „Acasă la bunici” astfel:
- Adresă: Bulevardul Pieptănari nr. 66A, Sector 5, București
- Telefon mobil: 0724 38 47 53
- E-mail: office@caminul-acasa-la-bunici.ro
- Website: www.caminul-acasa-la-bunici.ro
Confort și accesibilitate în inima Capitalei
Imobilul, complet renovat în 2024, dispune de camere spațioase cu 1, 2, 3 sau 4 paturi, toate echipate cu mobilier modern, televizor, aer condiționat și internet. Grupurile sanitare sunt adaptate persoanelor cu mobilitate redusă, fiind dotate cu echipamente de cea mai bună calitate.
Îngrijire medicală pentru orice situație
Indiferent de starea de sănătate, fie că este vorba de afecțiuni ușoare sau probleme medicale grave, echipa din București oferă îngrijire permanentă și supraveghere atentă. Personalul medical și cel de suport colaborează pentru a asigura tratamente, recuperare și asistență adaptată fiecărui rezident.
O viață socială activă
Seniorii au la dispoziție o grădină spațioasă cu foișor, balansoare și fântână arteziană, dar și activități de socializare precum seri muzicale la pian, proiecții de film sau ateliere de desen și lucru manual. Proximitatea parcurilor Tineretului și Carol I permite plimbări relaxante în aer liber, chiar în centrul Bucureștiului.
Liniște pentru familie, demnitate pentru rezidenți
Căminul „Acasă la bunici” este mai mult decât un centru de îngrijire – este un spațiu unde seniorii beneficiază de siguranță, respect și sprijin emoțional, iar familiile au garanția că cei dragi sunt bine îngrijiți. Comunicarea cu familia este mereu facilă, datorită accesului permanent la internet și telefon.
Un avantaj important este programul de vizitare flexibil, care le permite aparținătorilor să vină oricând într-un interval convenabil și să petreacă timp cu cei dragi fără restricții inutile. Accesul este simplu și rapid, astfel încât legătura dintre familie și rezidenți rămâne strânsă și naturală.
Azilul de batrani „Acasă la bunici” din București oferă părinților și bunicilor dumneavoastră nu doar îngrijire completă, inclusiv în situații medicale grave, ci și posibilitatea de a-și trăi bătrânețea cu liniște, demnitate și bucuria de a fi aproape de familie.
Afaceri
Ce trebuie să știi înainte să alegi un serviciu de amanet auto București

În București există numeroase opțiuni pentru cei care au nevoie rapid de bani și vor să apeleze la un serviciu de amanet auto. Diferențele dintre operatori pot fi însă semnificative, iar alegerea celui potrivit îți poate influența atât experiența, cât și suma pe care o primești. Iată care sunt aspectele esențiale de care ar trebui să ții cont.
Reputația și transparența serviciului
Primul criteriu de alegere ar trebui să fie reputația. Un amanet auto București serios îți prezintă clar comisioanele, îți explică modul de calcul al sumei oferite și nu ascunde clauze în contract. În plus, experiența și recenziile clienților anteriori pot fi un indicator bun al profesionalismului. Dacă operatorul comunică deschis și răspunde la toate întrebările, ai toate șansele să colaborezi cu un partener de încredere.
Condițiile de depozitare a mașinii
Pentru că vehiculul rămâne în custodia serviciului pe perioada împrumutului, este important să știi unde și cum va fi păstrat. Un serviciu profesionist oferă parcuri special amenajate, cu pază permanentă, și întocmește un proces-verbal la predarea mașinii, unde se notează kilometrii și starea autoturismului. Astfel, ai garanția că mașina îți va fi returnată în aceleași condiții.
Rapiditatea evaluării și a plății
Un alt aspect important este timpul necesar pentru a primi banii. Într-un oraș aglomerat precum București, un serviciu de amanet mașini ar trebui să facă evaluarea în maximum 30 de minute și să îți ofere banii pe loc, fie prin transfer bancar, fie cash. Rapiditatea nu este doar un avantaj, ci adesea motivul principal pentru care clienții aleg această opțiune în locul unui credit bancar.
Nivelul comisioanelor și flexibilitatea la negociere
Costurile sunt esențiale atunci când analizezi o ofertă. În general, comisionul pentru sume sub 10.000 lei este de 0,39%, dar pentru împrumuturi mai mari merită să alegi un operator care îți oferă posibilitatea de negociere. Această flexibilitate îți poate aduce economii importante și îți arată că serviciul este interesat să construiască o relație pe termen lung cu clienții săi.
Opțiunile în caz de întârziere la rambursare
Viața aduce adesea situații neprevăzute, iar nu toți clienții reușesc să ramburseze la timp. De aceea, este bine să alegi un serviciu de amanet auto București care îți oferă soluții alternative: zile de grație, reînnoirea contractului sau chiar posibilitatea de a vinde autoturismul către terți pentru a acoperi suma datorată. Astfel, nu rămâi fără variante și știi că ai un partener care caută soluții, nu probleme.
Accesibilitatea și rețeaua de locații
Pentru mulți clienți, contează și cât de ușor este să ajungă la locație. Un operator cu mai multe puncte de lucru în București și în alte orașe mari din țară îți oferă nu doar comoditate, ci și încredere în stabilitatea serviciului. Un exemplu în acest sens este AmanetAuto.com, care are o rețea extinsă de locații și oferă procese rapide și transparente.
Alegerea unui serviciu de amanet auto nu ar trebui să se facă la întâmplare. Reputația, siguranța mașinii, rapiditatea, costurile, flexibilitatea și accesibilitatea sunt factori esențiali care fac diferența. Atunci când acorzi atenție acestor criterii, amanetarea autoturismului se poate transforma într-o opțiune financiară responsabilă și avantajoasă.
Afaceri
Cosmeticele coreene câștigă teren în România: gamele Lebelage și I’m Sorry For My Skin, disponibile acum pe Beyoutiful.care

Fenomenul K-Beauty continuă să inspire pasionații de îngrijire a pielii din România. Două dintre cele mai populare branduri coreene – Lebelage și I’m Sorry For My Skin – sunt disponibile în exclusivitate prin platforma online Beyoutiful.care, precum și în rețelele partenere Bebe Tei și Farmacia Tei.
Lebelage se remarcă prin formule inovatoare și accesibile, care combină ingrediente active eficiente – precum acidul hialuronic, colagenul, peptidele și centella asiatica – cu texturi plăcute, adaptate pentru orice tip de ten. Gama include creme de față, măști, seruri și soluții anti-aging, apreciate pentru raportul excelent calitate-preț.
I’m Sorry For My Skin, brandul cu atitudine nonconformistă, propune produse premium, recunoscute pentru texturile capsule și formulele intens hidratante, capabile să calmeze pielea sensibilă și să redea luminozitatea tenului obosit.
„Cosmeticele coreene nu mai sunt doar un trend, ci o alegere conștientă a consumatorilor din România, care caută prevenție, eficiență și o experiență completă de skincare”, declară echipa Beyoutiful.care.
Gamele pot fi descoperite pe www.beyoutiful.care și în parteneriat cu Bebe Tei și Farmacia Tei.
Cosmeticele coreene se impun în România: gamele Lebelage și I’m Sorry For My Skin, acum disponibile prin Beyoutiful.care
Fenomenul K-Beauty în România
Industria cosmeticelor coreene, cunoscută sub numele de K-Beauty, a cucerit întreaga lume prin inovație, ritualuri complexe și o atenție aparte acordată sănătății pielii. Dacă acum câțiva ani accesul la branduri coreene era dificil, astăzi consumatorii din România au la dispoziție o platformă dedicată – Beyoutiful.care – care aduce în prim-plan două dintre cele mai apreciate game: Lebelage și I’m Sorry For My Skin.
Popularitatea produselor coreene nu este întâmplătoare. Ele sunt construite pe un fundament de cercetare avansată, ingrediente active atent selecționate și o cultură a prevenției, în care frumusețea naturală și îngrijirea zilnică sunt priorități.
Lebelage – eficiență, simplitate și accesibilitate
Lebelage este brandul care s-a remarcat la nivel global prin abordarea sa directă: formule clare, ingrediente active eficiente și un raport calitate-preț greu de egalat.
Printre ingredientele-vedetă regăsite în produsele Lebelage se numără:
- Acidul hialuronic – hidratant puternic, care redă elasticitatea și luminozitatea pielii.
- Colagenul – pentru fermitate și reducerea vizibilă a ridurilor fine.
- Centella asiatica – plantă recunoscută pentru efectul său calmant și repararea barierii cutanate.
- Peptidele – stimulează regenerarea celulară și ajută la prevenirea semnelor de îmbătrânire.
Rutina propusă de Lebelage acoperă fiecare etapă: creme de zi și de noapte, măști faciale, seruri concentrate și produse pentru îngrijirea zonei ochilor. Este soluția ideală pentru persoanele care își doresc să adopte filosofia coreeană a îngrijirii pielii, fără a face compromisuri financiare.
I’m Sorry For My Skin – răsfăț, texturi inovatoare și atitudine
Dacă Lebelage se definește prin eficiență și simplitate, I’m Sorry For My Skin reprezintă exact opusul: un brand nonconformist, premium, care transformă rutina zilnică într-un ritual de răsfăț.
Recunoscut pentru designul original și mesajele sale jucăușe, brandul aduce în prim-plan produse cu texturi inovatoare: capsule de cremă, seruri concentrate, măști intens hidratante.
Printre beneficiile principale:
- Hidratare intensă pentru pielea deshidratată sau obosită.
- Calmare rapidă a roșeții și a iritațiilor.
- Luminozitate vizibilă după doar câteva aplicări.
Produsele I’m Sorry For My Skin sunt preferate de cei care vor rezultate imediate și o experiență senzorială completă – texturi plăcute, mirosuri delicate, ambalaje creative.
Beyoutiful.care – puntea dintre România și universul K-Beauty
Platforma Beyoutiful.care joacă rolul de ambasador al K-Beauty în România, aducând pe piață branduri originale, testate și certificate. Într-un context în care consumatorii sunt tot mai atenți la calitate și autenticitate, site-ul oferă garanția unor produse sigure, cu origine controlată.
În plus, gamele Lebelage și I’m Sorry For My Skin sunt disponibile și în rețele partenere precum Bebe Tei și Farmacia Tei, ceea ce le face ușor accesibile pentru un public larg.
Cosmeticele coreene nu mai sunt doar o modă trecătoare, ci o schimbare reală în obiceiurile de îngrijire ale românilor. Prin Lebelage și I’m Sorry For My Skin, consumatorii au acces la două universuri complementare: eficiența accesibilă și răsfățul premium.
Pentru cei care caută o rutină de skincare completă și adaptată la nevoile fiecărei pielii, răspunsul este simplu: Beyoutiful.care.
-
Uncategorizedacum 5 zile
Oltenia Turistică 2.0 – Conferință și Târg, împreună pentru viitorul regiunii
-
Politică localăacum o săptămână
Vizita delegației Heritage Foundation în România: Consolidarea parteneriatului strategic SUA–România
-
Socialacum o săptămână
Alexandru Ferariu – antreprenorul român care își construiește discret imperiul în România și Republica Moldova
-
Evenimentacum o săptămână
Fosa septică ecologică vs. fosa tradițională – ce alegem?
-
Afaceriacum o săptămână
El Studio aniversează 20 de ani de frumusețe și excelență în București
-
Politică localăacum o săptămână
Producătorul țigărilor Carpați și Snagov, datorii la ANAF de 649 mil. lei, intră în concordat preventiv
-
Uncategorizedacum o săptămână
Casa Artelor din Sibiu – șansa unică a României de a câștiga Premiul Publicului Europa Nostra 2025
-
Uncategorizedacum 3 zile
3CHEAPS SOLUTIONS SRL: Două platforme românești care simplifică viața online