Connect with us

Exclusiv

OPINIE/DNA Ploiesti ar trebui desfiintat prin ordin al actualului sef al DNA si toate dosarele ar trebui luate la București

Publicat

pe

 Consiliul Suprem de Apărare a Țării a fost sesizat la începutul anului de către avertizorul de integritate Lavinia-Nicoleta Coțofană, în temeiul art. 1 din Legea nr. 415 din 27 iunie 2002 privind organizarea și funcționarea CSAT, cu privire la încălcarea prevederilor imperative ale Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate de către Serviciul Român de Informații, Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Justiției.

În ce constă sesizarea Laviniei Coțofană? Aceasta a demonstrat CSAT

încălcarea Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate de către Serviciul Român de Informații, Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Justiției având în vedere faptul că cele patru instituții din domeniul Justiției anterior menționate nu dețin listele prevăzute de art. 22 din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate.

Potrivit art. 22 alin. 1) din Legea nr. 182/2002 autoritățile publice întocmesc liste proprii cuprinzând categoriile de informații secrete de stat în domeniile lor de activitate, iar în conformitate cu alin. 2) al aceluiaș articol listele cuprinzând informațiile secrete de stat pe niveluri de secretizare, elaborate sau deținute de autoritățile ori de instituțiile publice, se aprobă și se actualizează prin hotărâre a Guvernului.

            Deși au beneficiat de informații transmise de Serviciul Român de Informații, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Justiției, încheiind chiar Protocoale secrete cu SRI, nu au întocmit listele cuprinzând categoriile de informații secrete de stat în domeniile lor de activitate și, în consecință, nu le-au supus aprobării Guvernului, încălcând dispozițiile imperative ale Legii nr. 182/2002.

            În privința Consiliului Superior al Magistraturii și Inspecției Judiciare inexistența listelor prevăzute de art. 22 din Legea nr. 182/2002, a arătat Lavinia-Nicoleta Coțofană este o certitudine, care rezultă din adresa Guvernului nr. 15C/427/rp/22.11.2018 și adresa Inspecției Judiciare nr. 8676/IJ/300P/CIPRMM/2018 din data de 10 decembrie 2018.

            Ceea ce este cu adevărat șocant este ceea ce transpare din sesizarea lui Coțofană, respectiv faptul ca garantul independenței Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, a ales inducerea în eroare prin adresa nr. 2/23250/19.11.2018  încercând să ascundă încălcarea legii.

            Avertizorul de integritate Lavinia-Nicoleta Coțofană subliniază: vinovat de încălcarea legii se face și Serviciul Român de Informații prin transmiterea informațiilor către cele cele patru instituții din domeniul Justiției altfel decât în interiorul cadrului legal.

În privința Înaltei Curți de Casație și Justiție Coțofană a sesizat și un alt aspect de nelegalitate, respectiv faptul că șef al Structurii de Securitate a fost desemnată/s-a desemnat doamna judecător Tarcea Iulia Cristina, fapt care contravine dispozițiilor exprese ale art. 29 alin. 4) din Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România din 13.06.2002 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 potrivit cărora șeful Structurii de Securitate, respectiv funcționarul de Securitate, este un adjunct al conducătorului persoanei juridice sau un membru al consiliului de administrație al unității.

 

Coțofană a cerut CSAT să declanșeze cercetări cu privire verificările de Securitate în cazul doamnei Tarcea și a celor patru vicepreședinți ai Înaltei Curți de Casație și Justiție, dacă au existat motive pentru care niciunul dintre adjuncți nu a putut să îndeplinească cerințele minime, dacă aceastea au fost concretizate într-un rezultat urmare a verificărilor de Securitate, respectiv dacă celor patru adjuncți – vicepreședinții Î.C.C.J. li s-a retras autorizația de acces la documente clasificate și dacă da, care au fost consecințele, dintre cele stipulate de art. 39 din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate și evident dacă ați fost sesizați în acest sens.

 

”Având în vedere prevederile art. 25 alin. 2) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate potrivit cărora Ministerul Justiției stabilește pentru domeniul său de activitate și responsabilitate, structuri și măsuri proprii privind coordonarea și controlul activităților referitoare la protecția informațiilor secrete de stat se impunea sesizarea CSAT de către Minister având în vedere inclusiv faptul că subsemnata le-am învederat aceste încălcări ale legii la data de 15.11.2018”, conchide avertizorul de integritate.

 

Bomba este însă următoarea: ”conform dispozițiilor legale, CSAT trebuia să fie sesizat de SRI. La data de 10 decembrie 2018 le-am adus la cunoștință admiterea de către Inspecția Judiciară a faptului că nu dețin listele prevăzute de lege”, conchide Coțofană.

 

            Trebuie să admitem și noi, având în vedere situația expusă precum și dispozițiile legale incidente rezultă încălcarea de către Serviciul Român de Informații, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Justiției a prevederilor exprese ale Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate.

Cele patru instituții din domeniul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Justiției  au încălcat legea, neîntocmind listele prevăzute de art. 22 din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate și nesolicitând aprobarea Guvernului României.

Serviciul Român de Informații a încălcat legea, transmițând informații în afara cadrului legal și unor instituții neîndreptățite. Fiecare din cele patru instituții ar fi avut dreptul doar la acele informații care se regăseau în lista întocmită și aprobată de către Guvern.

            Serviciul Român de Informații nu și-a îndeplinit obligațiile prevăziute de lege, punând în pericol chiar sistemul național de protecție a informațiilor clasificate.

Noi ne întrebăm, ca jurnaliști, dacă urmare a sesizării Laviniei Coțofană referitoare la admiterea chiar de către Inspecția Judiciară a faptului că nu a întocmit listele prevăzute de lege, sesizare adresată Serviciului Român de Informații la data de 10.12.2018, în conformitate cu art. 35 din Legea nr. 182/2002 acesta a sesizat CSAT. Căci conform legii așa trebuia.

În ceea ce privește Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, având în vedere prevederile art. 21 alin. 2) din Legea nr. 182/2002 și dispozițiile art. 1) alin. 1), 2) și 4) și art. 2) din Ordonanța de urgență nr. 153/2002 privind organizarea și funcționarea Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat potrivit cărora ORNISS exercită atribuții de reglementare, autorizare, evidență și control în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, ale Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România și faptul că în vederea îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin ORNISS este abilitat să solicite informațiile necesare de la conducătorii autorităților și ai instituțiilor publice este evidentă culpa acestei instituții, care a permis nerespectarea legii de către instituțiile din domeniul Justiției cu privire la care v-am sesizat și de către Serviciul Român de Informații.

Dar cu adevărat spectaculos este ceea ce transpare dintr-o adresă transmisă astăzi de Inspecția Judiciară Laviniei Coțofană și pe care o prezentăm în continuare.

Lavinia Coțofană, un singur om, mazilit de Sistem tocmai datorită corectitudinii și intransigenței acesteia, a îngenunchiat SRI și conducerea tuturor institutuțiilor din justiție, care urmare a demersurilor susținute ale acesteia pentru respectarea legii, au fost nevoite să admită că sunt în ilegalitate și să ceară Guvernului adoptarea respectivelor liste de informații clasificate din domeniul lor de activitate.

Inspecția Judiciară a informat-o ieri pe Coțofană că Guvernul a aprobat aceste liste, probabil tot ieri, întrucât susțin cei de la Inspecția Judiciară, acestea urmează să fie publicate în Monitorul Oficial.

Ce rezultă dincolo de orice dubiu. Că până acum SRI, CSM, MJ, ÎCCJ și Inspecția Judiciară au încălcat legea iar intrarea de astăzi în legalitate nu are cum să acopere ilegalitatea de până acum. Care sunt consecințele. Păi tot ce a transmis SRI instituțiilor din domeniul Justiției, inclusiv Parchetelor, este nul absolut întrucât s-a făcut cu încălcarea legii.

Iar urmare a faptului că Guvernul a aprobat abia acum listele prevăzute de Legea nr. 182/2002 pentru instituțiile din domeniul Justiției CSAT este obligat să constate temeinicia sesizării lui Coțofană, să ia măsurile care se impun, inclusiv sesizarea Parchetului cu privire la încălcările legii constatate.  (Cristina T.).

 

Compartimentul de informare publică şi relaţii internaţionale

 

Doamnei Lavinia Coţofană

Email: judlaviniacotofana@yahoo.com

Nr. : 8818/IJ/303P/CIPRMM/2018

 

Stimată doamnă,                                                                                                                                     Ca urmare a solicitării dumneavoastră din 10 decembrie 2018 vă comunicăm următoarele:

 

În temeiul art.108 din Constituţia României şi al art.22 din Legea nr.182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României a adoptat mai multe acte normative pentru aprobarea Listelor cuprinzând categoriile de informaţii clasificate secrete de stat pe niveluri de secretizare, din domeniul de activitate al unor ministere sau autorităţi administrative autonome, fiind publicate în Monitorul Oficial, însoţite de Lista cuprinzând categoriile de informaţii clasificate secrete de stat pe niveluri de secretizare.

 

Prin urmare, Lista cuprinzând categoriile de informaţii clasificate secrete de stat pe niveluri de secretizare, elaborate sau deţinute de Inspecţia Judiciară, având caracter public, va fi publicată spre informare în Monitorul Oficial, împreună cu actul normativ de aprobare.

 

Demersurile prin care această procedură este dusă la îndeplinire nu au caracter public, fiind acte administrative cu caracter intern.

 

 

Cu stima,

 

Alin Bogdan ALEXANDRU

Purtător de cuvânt

 

Nr. ieşire:309/09.01.2019

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Exclusiv

Gabriel Oprea intervine dur si profesional/Incisiv de Prahova a dezvaluit inca din 23 mai 2019 cazul din Mehedinti

Publicat

pe

„Cazul fetiței de la Baia de Aramă relevă un adevăr trist: că unii dintre noi au uitat să fie oameni.

Modul în care un copil de 8 ani a fost tratat de către o doamnă procuror este de neconceput. Nici pentru un reprezentat al statului, al justiției, nici pentru o femeie. Comportamentul acestui procuror, lipsit de tact, lipsit de omenie, de suflet, față de un alt om și cu atât mai mult față de un copil este abuziv, înfiorător și absolut condamnabil. Iar situația în sine nu poate fi încadrată în anul 2019, într-o țară a Uniunii Europene în care drepturile omului sunt respectate.

Legislația în domeniul adopției trebuie neaparat modificată, trebuie adaptată la vremurile în care trăim, trebuie simplificată și trebuie să urmărească, cu prioritate, respectarea drepturilor omului și drepturilor copilului, fără excepție. Reglementările trebuie să aibă în vedere și să respecte cu adevărat principiile referitoare la interesul superior al copilului, iar aceste principii trebuie să fie aplicate cu sfințenie de către autorități, în toate etapele procesului de adopție.

Este obligatoriu care orice etapă și orice măsură din cadrul procesului de adopție să țină seama cu sfințenie de nevoile copilului, diferite de cele ale adultului, de starea lui psihologică, de istoricul său începând de la naștere, de nevoia lui de stabilitate, de nevoia și de dreptul copilului a fi iubit și protejat, de fragilitatea sa.
Toți reprezentanții autorităților implicați în proces trebuie să aibă o pregătire solidă și experiență în ceea ce presupune acest proces, nu doar din punct de vedere juridic, ci și în privința relaționării cu copiii.

Copiii nu trebuie să fie tratați alfel decât cu căldură, cu prietenie, cu înțelegere și cu iubire. În România, din păcate, foarte mulți copii sunt abuzați, traumatizați, sunt tratați total inadecvat de către adulți, fie ei autorități, pedagogi sau parinți. Cred că avem nevoie de o legislația mai strictă în privința drepturilor pe care le are copilul, iar măsurile aplicabile celor care produc abuzuri împotriva copilului trebuie să fie extrem de dure!
De aceea, am decis introducerea de urgență pe lista priorităților UNPR, a unui proiect legislativ care să reglementeze foarte clar toate aceste aspecte.”, scrie Oprea pe Facebook.

Reamintim ca, pe data 23 mai 2019, Incisiv de Prahova a publicat articolul “Cine știe dedesubturile acestei adopții refuzată chiar și de copil?” prin care atrageam atentia asupra cazului fetitei care a inflamat acum Romania.

https://www.incisivdeprahova.ro/2019/05/23/cine-stie-dedesubturile-acestei-adoptii-refuzata-chiar-si-de-copil/

Iata ce dezvaluiam in acest articol:

“Un caz greu de imaginat se întâmplă în judeţul Mehedinți.  O fetiță este la un pas de a fi dusă cu forța, din Mehedinți în America, să fie înfiată!

Imaginile,  fotografiile și declarațiile trimise de familia ce este forțată să accepte adopți sunt cutremurătoare!

,, Acum 7 ani, mami cu tati, au luat 2 fetițe in plasament, Andreea și Sorina, după 2 luni de zile, Andreea a fost scoasă la adopție, noi atașându-ne  de ele, am pornit demersurile  pentru a o adopta, ce a ce am și reușit, cu greu , dar am reușit, doream să o înfiem și pe Sorina, dar ea, încă mai era căutată de părinți și rude, după un timp, nu am mai auzit nimic despre mamă și rude. (Nu le-a mai fost permis sa își vadă fata), așa susțin ei acum. Într-o zi, în  2013, a venit managerul de caz, Morjan Violeta, să dea mami o declarație, chipurile, că nu dorește sa înfieze fata. Mami atunci ia zis  contrariului, a zis ca sa facă cum zice ea că știe mai bine, ca și așa ea nu se încadreaza cu veniturile ce le cer ei ca și așa Sorina fiind de etnie rromă nu este căutată, dar noi acum am înțeles de ce a făcut asta, pentru că,  toți asistenți maternali din zona cotizau dreptul în fiecare lună, (avem martori), totul a fost cum a vrut doamna până  când într-o  zi, în 2016,  a venit la fel cu o altă cerere scrisă ca tot nu o înfiază . Însă, după un timp, pe 19 februarie 2018,  a venit într-o  dimineață, să ne zică, că trbuie să pregătim fata, fiindcă  vine o familie de români, stabiliți în  America de 15 ani și ca o vor ei pe Sorina, fata și noi când am auzit am refuzat și am luat-o la întrebări, pe doamna Morjan, de ce nu nea spus că fata era scoasă la adopții?

Cum am aflat, imediat am început demersurile pentru a o înfia noi, dar n-i  sa răspuns cacă, momentan fata este blocată la familia aceea și ca noi nu mai avem nici un drept. Cum când noi am crescut-o?  Am mers chiar și la director să  îi zicem, cum nea mințit, dar ne zis că  sunt presiuni de la București, chiar și de la Ambasada Americană.

După 3 luni, a venit familia, Americană, să se atașeze cu fata, noi atunci le-am explicat situația cu gândul ca renunță, dar ei ne-au răspuns că, avem relații de am putut alege-o pe Sorina și că  au dat 30 mii de dolari pentru ea, cei doi mai au 2 copii, unul de 4 ani și o fată  de 9,  iar  la întâlnire cu Sorina, nu prezentau nici un interes.

Doamnele de la DGASPC Mehedinți, au început, să mintă cu rapoarte referitoare la întâlniri, că fata se joaca și se atașează de ei! Minciuni, nimic adevărat, fata era traumatizată de gândul că o sa plece, avem și rapoarte de la psiholog, noi atunci ne-am dat seama că este ceva dubios.

Am sesizat penal bănuiala și acum există un dosar la DIICOT de abuz și formarea unui grup infracțional.

Am ajuns și în instanța la Drobeta Turnu Severin, unde am câștigat noi, dar au făcut  recurs la Craiova, unde au câștigat ei!

Pe 23 Aprilie 2019 noi avem bănuieli că s-a aranjat ceva și  la Craiova findcă, ieri și azi, au venit cu poliția cei de la DGASPC, dar fetița refuză să plece.

Azi au sunat chiar și la ambulanță ,  că i-a venit rău, a făcut pe ea, a vomitat e traumatizată, de frică. Avocatul nostru, încearcă să facă o revizuire, și mai   avocatul spune că trebuie să vina un executor, însă  ei vin tot fără, executor.

Am încercat să dam pe la televiziune dar toți refuză când aud de adopție internațională și de implicarea politică. Suntem disperați, doar dumneavoastră domnule Alin mai puteți să ne ajutați,  să vadă o lume  întreagă ce se întâmplă la noi în țară, vă rog frumos…Ajutați-ne domnule Ghiciulescu ne precizeaza  jurnalistul Alin Ghiciulescu care publică in Incisiv de Prahova declarația plină de durerea fără a  schimba un cuvânt, o literă, nimic, din mesajul unuia dintre frații fetei, ce vor unii să o ia de lângă familia ei și să o ducă în America.

Redactia Incisiv de Prahova sesizeaza public organele competente in vederea luarii masurilor legale care se impun!, precizam la sfarsitul articolului.

Ce este curios, scuzati, DUBIOS este faptul ca s-a incercat stergerea urmelor, stergere pe care nu o putea efectua “americanul-romanas”, tatal adoptiv din SUA ci anumite “organe” si/sau servicii.

  1. Canalul de YouTube pe care erau salvate inregistrarile cu fetita din Mehedinti si declaratiile  celor implicati in acest caz- a fost sters in mod dubios ne precizeaza corespondentul nostru din Mehedinti, jurnalistul Alin Ghiciulescu caruia i s-a blocat si accesul la contul de mail, doar “intamplator” …
  2. Celebrul jurnalist Sorina Ruxandra Matei a dezvaluit pe contul sau de Facebook cine este tatal adoptiv din SUA…

“Să nu vă vină rău. Tatăl lucrează chiar la Roche, e chiar Field Engineering Specialist at Roche Diagnostics, şi a lucrat înainte la Beckman Coulter Inc., a Danaher Corporation company that develops, manufactures and markets products that simplify, automate and innovate complex biomedical testing. It is operating in two industries: Diagnostics and Life Sciences.

Linkuri aici verificate
https://www.linkedin.com/in/gabriel-sacarin-44385176

https://en.wikipedia.org/wiki/Beckman_Coulter

  1. Tot “intamplator” contul de Facebook al jurnalistului Sorina Ruxandra Matei a fost blocat acum 10 ore…Total “intamplator” …Credeti in coincidente? Noi, NU!Vom reveni. (Cristina T.).

 

 

 

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Consilierul mason al premierului Viorica Dăncilă

Publicat

pe

(Preluare National – Catalin Tache):

Dupa cum dezvaluiam cu ceva vreme in urma, Victor Ponta viseaza cu ochii deschisi cum Ministerul Afacerilor Interne va reintra in sfera sa de influenta! In acest scop fiind deja pregatita noua organigrama de conducere, una cu multe reveniri spectaculoase si avand la baza ”recuperarea” a tot felul de cadristi, sefi de structuri si chiar secretari de stat de pe vremea cand actualul presedinte al PRO Romania era premierul coabitant al PSD. Si daca la inceput contactele cu liderii PRO Romania sau agentii de influenta ramasi in PSD au fost unele destul de timide si purtate strict pe axa esaloanelor inferioare Cristian Fainisi – Valentin Melnic, de aceasta data se pare ca Victor Ponta a reusit sa o ”combine” cu totul pe Carmen Dan. Ceea ce, sincer vorbind nici macar nu este o performanta in sine, tinand cont de ce alte ”nume mari” au ajuns sa conduca ministerul pe timpul mandatului lui ”Barbie de la Interne”, asa cum este deja etichetata fosta pupila a lui Liviu Dragnea.

Oricum, starea depresiva a celei din urma pare sa fi fost accentuata in ultima vreme si de ”legendarea” tot mai puternica a venirii in locul sau in fruntea MAI a lui Marian Oprisan, varianta de lucru care deja produce frisoane si le da calculele peste cap multora. Pana atunci insa, Carmen Dan a fost panicata si de faptul ca i se tot amana schema de impunere a lui Ioan Buda- cel care trebuie sa-i faca loc lui Bogdan Despescu la conducerea Politiei Romane- drept secretar de stat. Astfel ca atunci cand i s-a promis faptul ca daca va umple organigrama MAI de ”pontisti” va fi lasata ministru, fie el si unul ”marioneta”, Carmen Dan a si inceput sa planga pe noul umar pus la dispozitie. Si sa le faca astfel involuntar  jocurile subterane celor care forteaza preluarea conducerii  mai multor comisii parlamentare cheie, in funte cu cea de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala din Camera Deputatilor, prin ”predarea”  acesteia catre PRO Romania! Numai ca ”noua” Viorica Dancila nu este in niciun caz Carmen Dan, astfel ca Ion Mocioalca s-ar putea sa mai aiba ceva de asteptat pana sa deschida sampania oferita de Liviu Tit Brailoiu, Mihai Fifor, Marcel Ciolacu si alti pesedisti ”colaborationisti”.

Comisii la schimb cu ministri!

Cam aceasta este in linii mari strategia pe care se bazeaza ”pontistii” din PRO Romania sau PSD ca sa profite la maxim de un partid pe care il considera oricum bagat in corzile electorale. Pretextul fiind, bineinteles, ”vanatoarea de dragnisti” care le-a atatat deja imaginatia si setea neostoita de putere. Numai ca, desi au incercat sa o provoace in fel si chip pe Viorica Dancila pentru declansarea de indata a ”marii epurari”, premierul si-a pastrat cumpatul si a ales varianta mult mai pragmatica a ”extragerii” unul cate unul a celor indezirabili, in locul ”excecutiilor in masa” cerute de cei care vroiau astfel sa potoleasca setea de functii a propriei clientele politice. Numai ca Dancila s-a tinut tare si i-a dat fara sa ezite cu ”flit” lui Victor Ponta. Cel a carui coloana vertebrala politica s-a vazut la doar cateva ore dupa esecul lamentabil al motiunii de cenzura pe care o sprijinise cu atata tam-tam mediatic, ”cersind” umil o invitatie la Congresul PSD si chiar o propunere comuna cu coalitia de guvernare ramasa in picioare la Presedintia Romaniei. Astfel ca acum se incearca fortarea ”planului B”, cel prin care sa se creeze o presiune suplimentara asupra guvernului, prin promovarea ”informatiei” ca daca nu vor primi niscai functii de presedinti de comisii parlamentare, atunci cei de la PRO Romania si acolitii lor din PSD vor refuza numirea viitorilor ministri care urmeaza sa fie nominalizati de premier. Insa dincolo de cele cateva comisii cerute la schimb, de fapt ”coloana a cincea” din PSD este strict interesata de conducerea Comisiei pentru Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala din Camera Deputatilor! Functie pe care deja s-au grabit – ”ghinion” pentru ei!- sa o arvuneasca, parca prea ca la tara, tocmai  pentru Ion Mocioalca. Cu speranta ca astfel isi vor securiza ”la schimb” influenta din comisia similara de la Senat, acolo unde ”hora” transpartinica este deja mult mai veche si mai mare. De asemenea, tot astfel s-a avut in vedere si ”momirea” lui Carmen Dan, cea entuziasmata parca prea devreme ca astfel va impusca doi iepuri dintr-o lovitura…

Si daca nu le-au ingropat destul…?

Acum, cu sau fara Carmen Dan la sefia MAI, cel putin  pana cand sistemul se va descotorosi la tanc de fosta secretara a unei scoli generale din Teleorman, promotorii acestei strategii mai au de trecut un hop. Si asta pana cand isi vor da si singuri seama ca Viorica Dancila chiar isi joaca pe deplin cartea de adevarat premier al Romaniei… Este vorba despre ”dosarele de cadre” pe care o parte a sistemului le-ar fi promis ca au avut grija sa le ”ingroape” destul de adanc, astfel incat sa nu mai ”puta” mediatic, daca nu chiar penal, atunci cand vor fi cautate. Insa ramane de vazut daca ”operatiunea” chiar a avut loc ca la carte, deja alte structuri fiind in posesia ”hartii” care le va ajuta sa scoata imediat la suprafata, atunci cand ”situatia operativa” o va impune, aceste adevarate ”comori informative”. Pe care sa le puna la dispozitie beneficiarilor legali, pentru a se putea lua astfel cele mai bune decizii in deplina cunostinta de cauza…

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Editorial/Reformarea SRI a continuat şovăitor şi fals

Publicat

pe

În calitate de membru CSM a semnat, alături de Alina Ghica, celebrul protocol SRI-CSM, prin care punea la picioarele SRI-ului întreaga clasă a magistraturii române. Deși sustine ca nu au dat nimic din casă SRI-ului, în realitate au cooperare perfect, întrucât niciuna din cele două instituții nu au arătat care era scopul pentru care au încheiat acel protocol.
Acum, după ce Tudorel Toader, un alt partener la SRI (cand era judecător CCR a făcut opinie separată pe respingerea legilor Big Brother inițiate de SRI!!!! de către curte), a ajutat-o să nu moară prin extragerea ei din parchetul la care trebuia sa activeze, avem „ghinionul” ca ea să fie propusă în echipa de conducere a Diicot tocmai pentru ca duoamna Smicht cooperează cel mai bine cu sursa de informații a parchetului – SRI. Spun asta întrucât Diicot-ul este parchetul specializat în anchetarea problemelor de securitate națională, domeniu in care SRI este creierul dosarelor penale.
Ca sa închei, scotociti si o sa vedeti ce declara Oana după ce a fost deconspirată ca semnatară a protocolului amintiti – SRI-CSM, precizeaza Mr ® SRI , Florea Daniel cu privire la o postare a jurnalistei Sorina Ruxandra Matei.

Iata postarea de pe facebook a jurnalistului:

“De ce Oana Hăineală, adjuncta DIICOT, trebuie să demisioneze. La şefia DIICOT, a setat un precedent periculos pentru România, atentând la dreptul fundamental la informare în cazul ilegalei clasificări a unor informaţii clasificate: DIICOT a închis dosarul pe SURSĂ, a pus sub măsură preventivă PUBLISHERUL şi se face că nu vede infracţiunile comise de SRI şi Parchet prin ilegala clasificare a unor ilegalităţi constatate de CCR

Un principiu statuat ca piatră de hotar şi fără drept de apel încă de acum 48 de ani de către Curtea Supremă de Justiţie din SUA arată că niciun Guvern, nicio autoritate statală, sub niciun pretext, nu poate opri PUBLICAREA de informaţii clasificate sau secrete, pentru că oprirea publicării sau cenzura impusă de guvern încalcă dreptul constituţional şi fundamental al libertăţii presei şi cuvântului, garantate de Primul Amendament din Constituţia SUA.

Pe scurt, presa sau publisherul- nu se subordonează niciodată nevoii Guvernului sau statului de a se menţine secretul informaţiilor, ci presa sau publisherul se subordonează întotdeauna nevoii publicului de a fi informat. Presa şi publisherul au rolul esenţial într-o democraţie de a servi pe cei guvernaţi, nicidecum pe guvernanţi. Puterea Guvernului de a cenzura presa sau un publisher a fost abolită astfel încât presa să rămână definitiv liberă de cenzură şi să fie protejată astfel încât să poată dezvălui secretele guvernelor şi să informeze oamenii. Numai o presă liberă şi neîngrădită poate expune în mod eficient înşelăciunile sau ilegalităţile unui Guvern.

Pe 30 iunie 1971, cu o majoritate de 6 la 3, Curtea Supremă de Justiţie din SUA a decis definitiv dreptul publicaţiilor NYTimes şi Washington Post de a publica informaţii guvernamentale clasificate ale Pentagonului despre Războiul din Vietnam, în opoziţie cu interzicerea de către Procurorul General al SUA şi preşedintele SUA care au luat decizii de a opri/cenzura de la publicare informaţii clasificate de către stat.

În 2014, un jurnalist de la publicaţia The Intercept a publicat 17 documente clasificate ale NSA cu privire la operaţiile de antiterorism împotriva Al Qaeda, industrializarea folosirii dronelor de către guvern şi multe alte informaţii clasificate despre operaţiuni clasificate. Nimeni de la The Intercept- deci publisherul- nu a fost acuzat de nimic, însă- un contractor ce lucrase în US Air Force pentru NSA în Afganistan (sursa) a fost arestat şi riscă o pedeapsă de 10 ani de închisoare.

Legislaţia europeană ca şi cea americană protejează dreptul inviolabil al publisherului atunci când vine vorba de informaţii clasificate, subordonându-l exclusiv dreptului fundamental la informare publică şi niciodată dreptului guvernului de a ascunde şi proteja informaţii secrete. Cu atât mai mult atunci când e ilegală clasificarea acestor informaţii secrete.

În România anului 2019, o adjunctă a DIICOT face exact pe invers. Din raţiuni personale, care nu au legătură cu actul de Justiţie, după ce a închis dosarul pe sursa care a scos/extras dintr-o instituţie de parchet protocolul clasificat la nivel secret de stat din 2016, DIICOT- sub comanda de facto a Oanei Hăineală- deschide dosar penal, punând chiar sub măsură preventivă, PUBLISHERUL care a publicat pe Facebook- publisherul high tech al mapamondului- documentul, doar pentru că PUBLISHERUL este un politician. Putea să fie şi Fane de la Sculărie şi Vasile de la Gazeta Oanei din Bacău. E fix acelaşi lucru. Cel care publică, distribuie informaţia e PUBLISHER- nu sursă.

Oana Hăineală mai face o greşeală. Zice în actul de acuzare că PUBLISHERUL pică sub incidenţa art 407 alin 3 Cod Penal. Fals. PUBLISHERUL, care e Vâlcov, un politician, putea să fie de la orice partid, orice ONG, orice organizaţie, orice meserie, nu a publicat informaţii clasificate de care a luat la cunoştinţă el potrivit atribuţiilor sale de serviciu, consilier al premierului, şi nici în afara lor, că NU era Vâlcov şef de parchet sau şef SRI şi nici nu a publicat un document clasificat care s-a trimis şi de care a luat cunoştinţă biroul consilierului premierului. Deci incidenţa pe articolul 407 CP NU EXISTĂ. Vâlcov sau Fane de la Sculărie a PUBLICAT documentul pentru că i l-a dat cineva, o sursă. Pentru că Vâlcov în acest context foarte clar a avut rolul de PUBLISHER. E foarte simplu.

În plus, Oana Hăineală persistă în greşeală. Eludează legile făcându-se că nu vede că documentul publicat de Vâlcov era clasificat ILEGAL.

Potrivit legii, 182/2002, art 24 alin 5, “ESTE INTERZISĂ PRIN LEGE CLASIFICAREA CA SECRETE DE STAT A INFORMAŢIILOR, DATELOR SAU DOCUMENTELOR ÎN SCOPUL ASCUNDERII ÎNCĂLCĂRILOR LEGII, ERORILOR ADMINISTRATIVE, LIMITĂRII ACCESULUI LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC, RESTRÂNGERII ILEGALE A EXERCIŢIULUI UNOR DREPTURI ALE VREUNEI PERSOANE SAU LEZĂRII ALTOR INTERESE LEGITIME”.

La fel, ESTE INTERZISĂ tot prin lege (art 33 din legea 182/2002) şi clasificarea ca secrete de serviciu a informaţiilor care prin natura sau conţinutul lor, sunt destinate să asigure informarea cetăţenilor asupra unor probleme de interes public sau personal, pentru favorizarea ori acoperirea eludării legii sau obstrucţionarea Justiţiei.

De asemenea, potrivit Legii nr. 544 din 12 octombrie 2001
privind liberul acces la informațiile de interes public, Articolul 13: „Informațiile care favorizează sau ascund încălcarea legii de către o autoritate sau o instituție publică NU POT FI INCLUSE în categoria informațiilor clasificate și CONSTITUIE INFORMAŢII DE INTERES PUBLIC”.

Curtea Constituţională a României a decis definitiv şi obligatoriu şi pentru DIICOT, în decizia 26/2019 din Martie 2019 că Protocolul din 2016- cel publicat de Vâlcov pe publisherul Facebook- încalcă legea la articolele 6 alin 1, 7 alin 1 şi 9 pentru că dă puteri ilegale de cercetare penală SRI, încălcând chiar deciziile CCR din 2016.

Aşadar, având ilegalităţi constatate chiar de unica instanţă constituţională, chiar clasificarea de către SRI şi Parchet este ilegală potrivit legii 182 şi 544, deci cei care trebuie să răspundă pentru ilegalitate sunt cei de la SRI şi Parchet- clasificatorii ilegalităţlor- nicidecum publisherul Fane de la Sculărie.

Culmea este că DIICOT ştie că există legea 182 si legea 544 şi ştie foarte bine că incidenţa pe ilegalitate e aici a SRI şi a Parchetului- drept pentru care îi protejează şi se face că nu vede ce scrie în lege şi ce a constatat definitiv chiar CCR.

Precedentul extrem de periculos juridic pe care îl setează chiar Oana Hăineală de la DIICOT în acest caz pe informaţii clasificate este un adevărat cocktail Molotov pentru presa din România şi dreptul fundamental şi garantat al omului de liberă informare. Închide dosarul pe sursă (pe care ar fi trebui să o investigheze pentru că acolo e infracţiunea), ia măsură preventivă pe publisher ( care are toate drepturile protejate în acest caz, în orice democraţie de pe glob), şi protejează cu intenţie chiar pe cei care au clasificat ilegal ilegalităţi constatate de unica instanţă constituţională a României (clasificarea ilegală fiind în sine o ilegalitate), fâcându-se că nu vede ce scrie chiar în legea 182 privind protecţia informaţiilor clasificate, nu vede ce scrie nici în legea 544 şi nici în decizia 26/2019 a CCR care stabilit că protocolul din 2016 conţine articole ilegale.

Oana Hăineală, exact: trebuie să demisionezi!” (Corina U.).

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri din București

Exclusiv23 de ore inainte

Gabriel Oprea intervine dur si profesional/Incisiv de Prahova a dezvaluit inca din 23 mai 2019 cazul din Mehedinti

„Cazul fetiței de la Baia de Aramă relevă un adevăr trist: că unii dintre noi au uitat să fie oameni....

Exclusiv2 zile inainte

Consilierul mason al premierului Viorica Dăncilă

(Preluare National – Catalin Tache): Dupa cum dezvaluiam cu ceva vreme in urma, Victor Ponta viseaza cu ochii deschisi cum...

Viața în București3 zile inainte

Trucuri de organizare a alimentelor în lăzi frigorifice

Organizarea alimentelor nu este treabă ușoară într-o ladă frigorifică. Dar cel mai simplu să faci asta este cu ajutorul caserolelor...

Exclusiv3 zile inainte

Editorial/Reformarea SRI a continuat şovăitor şi fals

În calitate de membru CSM a semnat, alături de Alina Ghica, celebrul protocol SRI-CSM, prin care punea la picioarele SRI-ului...

Sport4 zile inainte

Cupa Ciresar la Tenis de Masa a persoanelor cu dizabilitati si-a desemnat castigatorii

Comunicat de presa Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu Handicap Asociatia Judeteana Constanta a Sportului pentru Persoanele cu...

Exclusiv4 zile inainte

Editorial/Aperi siguranţa naţională când eşti cinstit cu cei care îţi plătesc solda!

Serviciile secrete româneşti nu s-au rupt decât prea puţin de practicile Securităţii. Numeric, ele sunt astăzi mult peste aparatul fostei...

Exclusiv6 zile inainte

Editorial/„Să înceapă osteneala aceasta, după atâta véci de la discălecatul ţărâlor cel dintăi de Traian împăratul Râmului, cu câteva sute de ani peste mie trecute, să sparie gândul”

Fostul parlamentar Gelu Vişan, fost lider PMP şi apropiat al Elenei Udrea, lansează acuzaţii incendiare cu privire la alegerile europarlamentare,...

Exclusiv7 zile inainte

“Ceea ce în urmă cum 10 zile părea un vis imposibil astăzi a devenit realitate”

(Preluare Mediasud.ro): Timp de 8 ani, un proces demarat în urma unui dosar cu cântec pe baza achizițiilor publice efectuate...

ExclusivO săptămână inainte

Dosarul TETRA, inventat de fostul procuror „Portocală” la Poliția Locală, scoate la iveală denunțurile obținute sub presiune și martori mincinoși

(Preluare Mediasud.ro): Timp de 8 ani, un proces demarat în urma unui dosar cu cântec pe baza achizițiilor publice efectuate...

ExclusivO săptămână inainte

Vicepresedinte PNL Diaspora: Republica Moldova pe care a furat-o Plahotniuc si ai lui a fost eliberata

Doar trei zile din istorie, 13, 14 și 15 iunie, au întors România înapoi cu decenii. Nu au fost mulți...

ExclusivO săptămână inainte

Sabin Orcan: Oligarhul Plahotniuc este agent al Serviciului de Informații Externe

România va prelua preşedinţia Conferinţei Mondiale a Ritului Scoţian prin Suveranul Mare Comandor Stelian Nistor, 33°, care va fi pentru...

Eveniment2 săptămâni inainte

Locaţii evenimente

Deşi e abia început de lună, marile restaurante au deja săli „sold out” pentru noaptea dintre ani. Preţurile medii pornesc...

Cosmetice bio – avantaje și beneficii Cosmetice bio – avantaje și beneficii
Afaceri2 săptămâni inainte

Cosmetice bio – avantaje și beneficii

Grija față de sănătatea noastră implică tot ceea consumăm și tot ceea ce folosim pentru îngrijirea și igiena noastră. Astfel...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Nașul lui Zgonea (cel cu serviciul in suflet) care are afaceri cu un fost agent GRU va conduce Masoneria Lumii

România va prelua preşedinţia Conferinţei Mondiale a Ritului Scoţian prin Suveranul Mare Comandor Stelian Nistor, 33°, care va fi pentru...

Exclusiv2 săptămâni inainte

PROMO/MASCATI SI MASONII TEPARI DIN PRAHOVA/”VENERABILUL” MASON GRAD 33, Liviu Bigan si MASONUL “MASCAT – MACHO” DE LA POLITIA LOCALA PLOIESTI, PETRESCU BOGDAN (III)

https://www.incisivdeprahova.ro/2019/06/06/mascati-si-masonii-tepari-din-prahovavenerabilul-mason-grad-33-liviu-bigan-si-masonul-mascat-macho-de-la-politia-locala-ploiesti-petrescu-bogdan-ii/ La data de 06.06.2019, Incisiv de Prahova a publicat articolul ” MASCATI SI MASONII TEPARI DIN PRAHOVA/”VENERABILUL” MASON GRAD...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Editorial/Lipsa autorității statului român

Ne plîngem că Statul nu are autoritate. Din nefericire așa este. Avand experiență , mi-am permis să creionez cîteva motive care...

Știrea Zilei